Prising Pøbel Lofoten, ICWT og Pipe-smoking fisherman

Hei, jeg hadde besøk av en person som ble helt forelsket i trykkene min av Pøbel og har nå kommet med et bud på dem som jeg synes er veldig mye penger og jeg er derfor i tenkeboksen om jeg skal la de gå. Før jeg svarer han er jeg dog interessert i å høre hva dere mener er en fair pris på disse trykkene både hver for seg og samlet.

Pøbel Lofoten, stor versjon, main.
Pøbel In Cod We Trust, main
Pøbel, Pipe-Smoking Fisherman, red edition

Samtlige innrammet med art-glass i matchende stil på rammer.

19 Likes

Må bare si; fantastiske verk :star_struck:

1 Like

De er utrolig kule, og alle som er innom kommenterer dem. Jobba lenge med å samle dem. Vil jo veldig gjerne beholde dem på veggene selvsagt, men er usikker på om jeg har råd til å si nei.

Undertegnede er ikke no leksikon på pøbel, men en formening har jeg. Vil tro at Lofoten er rundt 70, icwt 70 og den røde kanskje noe mer (?) Nå har du ikke delt hva du er blitt tilbudt for de samlet men skal du samle disse opp igjen vil det ta deg mye tid og innsats vil jeg tro. Samlet sum tja, 200-250k burde du ha. Lykke til med den avgjørelsen🤣

2 Likes

Sounds like you have a dog in the race :rofl:

7 Likes

Tipper at budet ditt er på ca 130-140K.
Det er mye penger. Men du vill få mer hvis du selger de hver for seg

8 Likes

En gjetning vil være Lofoten 70’ - ICWT 40’ - Fiskeren 30’

4 Likes

60 - 40 - 35

6 Likes

Icwt og rød fisker for 30 - 40? Det er vel lowballing eller?

2 Likes

Man snakker 6-sifret her.

Noen elementer som er verdt å vurdere (noen allerede nevnt)

• Trenger du pengene?
  • Det blir vanskelig (umulig?) å samle dem igjen
  • Du tjener mer på å selge dem enkeltvis

Hvis noen hadde kommet hjem til meg og ønsket å kjøpe kunst jeg ikke hadde tenkt å selge så hadde ikke jeg lagt meg på en “fair” markedspris. Da ville jeg hatt godt betalt. Spesielt slike verk som dette som er vanskelig å få tak i. Skulle du angre deg og ønske å kjøpe tilbake så kunne du risikert å måtte betale mer enn hva du fikk for dem.

Det hadde vært interessant å høre om budet du har mottatt er over eller under estimatene som er gitt.

5 Likes

Jeg har solgt tre av disse for kort tid siden så er temmelig oppdatert.

6 Likes

Ok, I stand corrected. Hyggelig da at du holder prisene nede👍

2 Likes

Jeg holder ingen priser nede. Markedet har alltid rett :blush:

2 Likes

Mulig red versjon av pipe kan gå bittelitt opp, men jeg tror faktisk @Toris64 og @paagra er inne på noe med de estimatene.

Ellers enig med @azidops . Du burde få over markedspris for dette.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg selv sitter på verk fra Pøbel. Uten noe agenda på å påvirke priser.

3 Likes

Det er klart, allikevel skal jeg jeg være ærlig på at de 2 (om jeg var i markedet) ville jeg ikke nølt med å betale 50’ for😊 faktisk er jeg ganske overrasket over hvor “lavt” disse klassikerne tydeligvis går.

2 Likes

Hva er markedspris for en vanlig fiskemann?

Mange takk for masse gode svar. Budet jeg har fått er på 170k og er således godt over markedspris for disse tre, men jeg er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Uansett vet jeg mer hvor landet ligger nå.

1 Like

Med mindre du er sterkt emosjonelt involvert i bildene - så tar du pengene og løper. 170k er godt over markedspris, men mulig han ville betale mer siden alle tre bildene var tilgjengelig på en og samme tid.

3 Likes

Ja det er sikkert ikke lett dette. Det er en god pris og det er sikkert også pga at alle er innrammet likt. Koster fort 12k + å gjøre dette i tillegg til en pris på 130-150K for bildene. Så må du tenke på hva disse bildene betyr for deg og om det er verdt det. Må du ha pengene så selger du. Blir en stor jobb å få noe liknende igjen. Hadde jeg hatt disse tre hadde jeg ikke solgt de.

1 Like

Jeg hadde solgt de for denne summen. Tenk på hvor mye annen bra kunst du kan få for disse pengene, inkl originalverk :blush:

Du har sikkert hatt de noen år og øynene, hjertet og hodet har helt sikkert ikke vondt av noe ny inspirasjon.

2 Likes