Prisjekk på Banksy

Hei. Jeg lurte på om noen her inne har en idé om va denne er verdt.
Den har trykk på begge sider. Lp med nummeret på trykket ligger inni. Den er profesjonelt innrammet hos rammemaker med art glass. !

dette er framsiden ! baksiden

Før innramming med den nummererte LP platen. Denne er ubrukt.

Dette er nok ikke en Banksy, men en LP med bilde av et Banksy trykk på.
Det finnes riktignok ekte Banksy LP covers, som for eksempel Blowpop og Melody am (eller hva den nå heter), men dette er ikke en av dem.

Håper jeg tar feil, men disse andre er bare kopier av kopier som folk betaler noen kroner for fordi motivet har noe med Banksy å gjøre…

Det har du helt sikkert, det finnes veldig mange useriøse aktører der ute.
Det er folk som ikke har greie på kunst, men som hører på lurehistoriene til disse aktørene som betaler så mye.
I tillegg omsettes de på auksjoner som “Banksy” - det er ikke bra i det hele tatt.

Siste som har lagt ute, har vel hatt en omsetning på rundt 5k, husker ikke om det var dette motivet eller et av de andre.

Litt forvirrende her, det kan vel umulig være mailen du klipper inn som har noe med den platen å gjøre? Jeg forstår ihvertfall ikke sammenhengen mellom dismaland og det platecoveret.

Uansett. Det finnes en del offisielle plateutgivelser som har banksy-motiv på, men dette er jo i store opplag og kan på ingen måte sammenlignes med et trykk. Riktignok er noen i begrenset antall som mye annet på LP, men det blir kun å regne som en souvenir i denne sammenheng synes jeg. I så fall er verdien rundt tusenlappene, men en del gallerier har plutselig begynt å ramme de fint inn og henge de sammen med skikkelige trykk og prakke de på folk for mye $$$. For meg er det en gåte at folk betaler det.

Ift LP-plater så er det noen få unntak som @Gammel_Erik nevner over der Banksy laget coveret for hånd. Blant annet for røyksopp ep’en i 100 eksemplarer. Disse er jo i prinsippet Banksy verk, men de vil man uansett ikke man få sertifikat på (COA), så vanskelig å kunne bekrefte autensiteten på de. Så mye fakes kan jeg tenke meg.

Det var ihvertfall ifølge mine kunnskaper. Jeg har en lp eller to med banksy motiv, men de har ikke kostet mye. Så ingenting gale i å ramme de inn fint, er jo kule motiv, men vit hva du kjøper og ikke betal for mye!

1 Like

Brandler galleries er ikke seriøs. Det er ren svindel det de driver med.
Alle disse albumene med rene Banksy motiv er «bootleg».

Hvis du liker motivet, nyt det på veggen, men noe reell verdi har det ikke :slight_smile:

1 Like

Dette er en LP fra Danger Mouse, DJ DM ‎– Laugh Now EP som ble laget i 2008 i flere ulike farger med 1000 i opplag av hver.

Ikke en original Banksy (følger ikke med COA fra Pest Control), men tror Danger Mouse fikk lov av Banksy til å bruke motivet hans, men er fortsatt ikke en “ekte” Banksy i den forstand.

Sett disse solgt for 1500 NOK til flere tusen NOK per stykk på eks. Banksyforum.

Les mer her: http://www.musicpriceguide.com/12709/Banksy-DJDM-DangerMouse-Shadow-Laugh-Now-Keep-It-Real-12-Full-Set-of-4-Rare.html

Jeg trodde at den generelle sensus var at disse IKKE var sanksjonert av Banksy.

Her er en tråd som omtaler temaet på BF: http://urbanartassociation.com/thread/150952/banksy-cover-dirty-funker-future

1 Like

Godt mulig at jeg tar feil her, mente jeg hadde lest et sted at Banksy og Danger Mouse var venner i virkeligheten?

Denne tråden ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.