Prisras for Dolk?

80-90%…

1 Like

Virker som flere medlemmer ønsker prisras ihvertfall… :wink:

De som vil kjøpe vil vel gjerne kjøpes å billig som mulig og de som skal selge vil vel selge dyrest mulig. Hadde dolklerrettene virkelig vært verdt prisene som opereres med på finn hadde de vel heller blitt solgt på kunstausksjoner eller lignende.

by 17000,-

tydeligvis budkrig på dette lerretet her.

Raiser til 18.000,- :v:

25 000,- :money_with_wings:

Hehehe! Ja ser at dere vet å verdsette en cancas😂
Har to canvas ute på Finn nå. Så for meg er det sånn sett ikke noe poeng å snakke Dolk ned. Har allerede lagt dem ned på min aller laveste pris (Police line - 55k, Grafitti remover 45k), men enda ingen som vil kjøpe med penger - bare ulike bytteforslag… Ser samtidig at andre vil ha 70-110k for sine canvas. Ja, ulike motiver verdsettes ulikt, men sorry, ser ikke hvordan noen får i nærheten av dette nå.
Mitt høyeste bud btw er 70k… for begge til sammen🙄!! Takket høflig nei😂.

Har prøvd å følge litt med på Dolk print og lerret siste tja, 1 - 2 årene, og er usikker på om jeg klarer å nevne mer en ett i høy prisklasse som er omsatt, men det var til og med en på papp.
Selgere har operert med dagstilbud, kun denne uken tilbud, har utrolig mange som er interisert ,så nå må man være rask å slå til tilbud, osv… de fleste annonsene ender opp ,på Finn ihvertfall ,med Frist utløpt. Enkelte endres også til Solgt,for så dukke opp om noen måneder fra samme selger. ( gammelt nytt, men men )Har prøvd å følge med utenfor landet og,som ebay,men der er ikke Dolk noe hot ihvertfall,så hvor han omsettes for gode summer @Norpimp aner jeg ikke. Ser noe blir omsatt i Japan, men der er ikke summene i nærheten av hva som forventes av selgere av canvas på Finn, men lavere. Når man må vente et år på å få solgt til forventet pris, så tyder vel mye på at det ikke er så populært som man håper, så har man heller flaks hvis en slår til.
Tror helt klart populariteten til Dolk sank hos streerart samlere/likere når han skiftet stil, og gikk til gallerier, og så falt nok mystikken og verdien av streetarten enda litt når han gikk offentlig.

4 Likes

Det jeg synes er litt rart er at prisene på finn.no er høyere enn noen sinne på Dolk sine trykk. Gjelder i hovedsak de “billigerer” trykkene.

Har kjøpt og solgt en god del dolk oppover, men 10.000 for chief main er vell litt i overkant av hva en kan forvente?

Forøvrig så bytter jeg lett en god del dolk trykk mot en orginal (helst bombsuit) hvis noen vil ha noe som muligens er lettere å selge :wink:

1 Like

Kan det egentlig kalles prisras?
Som du sier selv så kjøpte du på en hype bølge. Da det viktigste var at det var en Dolk. Nå når prisene på canvas nærmer seg original utsalgspris igjen er det motiv som gjelder. Kan godt ta et års tid å selge noe i 50k pluss klassen. De som kjøper Dolk nå har gjerne tenkt mer gjennom kjøpet enn saueflokken som kom surfende på bølgen.

1 Like

Greit å gå tilbake til tråden dolk topp 5 før man handler om man skal ha priser som holder seg kanskje? Ser fortsatt jamnt salg av de (i min mening) feteste trykkene og aldri/nesten aldri lerreter der for salg.

Slik jeg ser det har dolk-prisene nå begynt å stabilisere seg, men det kan nok andre som selger svare bedre på

1 Like

Jeg har en del dolk trykk, som jeg kjøpte rett fra HMP, og prisene der er jo helt greie. Har dere som klager over prisene kjøpt på andrehånds markedet, eller gjelder denne diskusjonen kun originaler. Jeg vurderte å kjøpe policeline fra galleri S.E for 4, 5 år siden og prisen var 80 tusen, men jeg syntes prisen var alt for høy, provisjonen var kanskje rundt 50 prosent, ikke vet jeg. Men prisen handler om etterspørsel og 40 tusen for en original Dolk er sikkert i riktig prisklasse i 2019!?

2 Likes

Dere kan spinne det hvordan dere vil, men Dolk prisene er i ferd med å havne i kjelleren. Kall det fra toppen eller hva dere vil, men faktum er at ‘alle’ mente toppen bare var begynnelsen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvorfor er det så vanskelig å bare innse faktum og forholde seg til det, på godt og vondt?

1 Like

Nå er det vel ikke faktum bare fordi at du mener det er faktum :joy:

Nei, og klimaendringer er bare sludder… :grinning:

Ja, det var det da, klimaet altså:-)

Har du noe å selge til kjellerpris?

Sorry, solgte mitt PP for mange år siden.

Uansett, hadde det vært verdt halvparten nå skulle jeg tatt det som en dame/mann.

Er det derfor du er bitter :joy:?

1 Like

Hæ? Har du fulgt med i timen?

Man kjøper og selger kunst over tid, noen ganger selger man med gevinst, andre ganger ikke, sånn er det bare, man må forholde seg til markedet.

3 Likes