Prissjekk: AFK - Stolen Schild

Hva er antatt markedspris på Stolen Child?

Størrelse: 50*70cm
Hovedoppslag på 135 stk


Bilde fra gategalleriet.no

Siste tilbud fra galleri jeg fikk var 14k
Som de mente var en pris de kunne stå inne for

1 Like

Hei og velkommen Drip,

Stolen Chiled er et av AFKs mest populære motiver, sammen med Rain, Ice Diamond, Laugh og muligens Question Everything som er på vei opp :slight_smile:

Uten ramme i perfekt tilstand hadde eg sagt 18-19 000kr.

Det kom ut et til 17500 (muligens med ramme, husker ikke) på finn tidligere i år som solgte på under 24 timer…

Det ligger også en annonse her: https://www.finn.no/168318259 som er markert solgt, men selgeren la det først ut til 25 000kr, satte så prisen opp til 37 000kr (som er latterlig høyt for en liten main edition, dog ca rett pris på en stor HF edition) og så ble den markert solgt.

Disclaimer: Eier selv en haug med AFK, så kanskje mitt syn er biased.
Markedet bestemmer og skal du selge så tror den ryker for 20 000kr på finn ila en uke eller to (iallefall i et normalt marked, uten Koronatilstander) :slight_smile:

1 Like

Tusen takk for svar!

Som du ser, så spriker det veldig mellom hva folk mener verdien er i kunst. For at det ikke skulle bli misforstått i forrige innlegg, så ble jeg tilbudt bildet uinrammet til 14k. Men godt mulig du får mer enn det på Finn :grinning:

1 Like

vil det være mer eller mindre verdt med ramme?

Det bør være litt mer med ramme (gitt at den er intakt og det er gjort profesjonelt og at trykket ikke er skadet på noen måte).
Personlig tenker eg alltid ca 1/3 av rammekostnaden er det du får igjen ved salg.
Så kostet rammen deg 3000kr, så kan du regne ca påslag 1000kr ved videresalg.

Når det kommer til trykk i mye høyere prisklasser (Banksy f.eks) så er det oftest lurt å ta det ut av rammen for grundig inspeksjon av trykket, da det er det som holder verdien, før et eventuelt salg :slight_smile:

Men dette er bare mine meninger, andre kan tenke noe helt annet :slight_smile:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.