Prissjekk Conor Harrington - Killer Inside

Har muligens en handel på gang men det fordrer at jeg kjøper flere print. Det ene printet jeg må ta med i dealen er Conor Harrington - Killer Inside som jeg i utgangspunktet ikke er veldig interessert i.

Noen som har en formening om en fair pris/verdi på dette? Og evt noen her som er interessert i dette?

Stund siden jeg så dette tilgjengelig.
Takket nei til dette på 150 usd på ebay for et drøyt år siden (counter offer, jeg ville betale 100).
Angrer litt nå, så kan være interessert.

Hmm… 100$?
Snakker vi om samme print?

Det er vel ingen av CH sine print som går for under 1000 kroner, selv for 1 år siden.
Pris på release var ca 1000$. At dette ble solgt for 1/10 i etterkant stiller jeg meg veldig tvilende til…

Kom disse i to størrelser? Er helt sikker på prisen… Mulig det var i pund, men det var snakk om 100 iaf.

Release info
Conor Harrington | The Killer Inside
Two-colour photopolymer Gravure etching on Hanhemuele 300gsm paper
Edition of 35 signed and numbered by the artist
64.5cm x 50.5cm
£750

1 Like

Nå angrer jeg jo bare enda mer på at jeg takket nei :joy: motivet er dødstøft

Jeg er liker originalen i farger, men føler dette blir noe dystert. Hadde derimot kanskje passet bra sammen med Small town Tale with…

Men altså ingen andre som har andre referanser på salg eller tanker om verdi?
Det er jo bare 35 stk av dette så forholdsvis sjeldent.

Legger meg helt flat. Etter litt detektivarbeid var tilbudet jeg fikk, i 2016 (tiden går fort) 575 pund inkl frakt. Det lå ute på ebay for 675. Vil tro det er verdt mer nå, men vanskelig å si da markedet for CH print virker å ha stoppet opp.

Se der ja. :wink:
Markedet har utvilsomt stoppet litt opp. Blir spennende å se om det tar seg opp igjen. Han har veldig mange gode verk.
Jeg selv trodde verdien på dette trykket nå lå på ca 750-900£. Hvorvidt noen betaler dette er en annen sak.

@OlaNorman Du skal ikke se bort ifra at trykket nå kan ligge på en 750. Spesielt siden @Ulrik snakker om priser tilbake i 2016. Enkelte trykk går jo for vesentlige høyere.

Selve motivet synes jeg er meget kult, best i farger. Det jeg har litt problemer med er teksten under bilde. Får litt “plakat” følelse av hele greien.

Enig i teksten, det er det jeg har å utsette på bildet.
Synes at det er i sort/hvitt passer bra, og minner mye om veggmaleriet i Vardø.

2 Likes

Rett og slett helt rått. :slight_smile:

Ja hadde håpet pris nord om 750£ om det skulle vært noe poeng for meg å ta dette med i den dealen. Vi får se hva det ender med…

Enig ang plakat med den teksten under. Hva med å prøve å få et passepartout slikt at den skjules?

Joda, det er absolutt en mulighet og det streifet tankene. Altså. Er det skivebom å si at skulle du prise denne til ca 750 så er det en rimelig inngangspris for den som måtte ønske seg et trykk fra Conor? På finn ligger det jo trykk til type 16k +

Er det noe jeg ikke ser her? :slight_smile: Nesten fristet til å si at jeg er hypp på den selv.

Du kan jo få hide and seek study til kostpris verden over om du vil.
Som et eksempel om du vil “rimelig” inn i Conor verden

1 Like

Finn en nordlending med forhold til maleriet i Vardø så får du nok mer enn 750 pund… Motivet er bra og opplaget lavt.

1 Like

Et originalt lerret av dette motivet solgte på auksjon også for ikke så lenge siden.

Dette var eneste jeg fant, hvor var denne auksjonen? Samme lerret?

Ja det hadde vært kult å testet dette. Jeg skal en tur til min rammemaker ila neste uke, så kan jo høre med dem om hva de tenker om slikt.

Jeg hadde tenkt 750 gbp + litt for moms og frakt, så var man på ca 10.000 i Norge. Det er jo ganske rimelig for et CH trykk i 35 eksemplarer.

Mtp lav inngangspris så finnes det ganske mange Head Of State trykk til kost om man liker de da.

Tror ikke det er noe du ikke ser, men jeg tror det nok det har en sammenheng med hype, som alt annet. Ikke like mange som legger ut info/bilder av CH trykk her/finn, så da blir det fort de samme man hele tiden ser. Som f eks Study som “alle” selger videre til kost…

Kvaliteten i Study (og alle andre CH print forøvrig) syntes jeg nå er ganske mange hakk over mye av det “vanlige” vi ser her i Norge…

1 Like

Ja, dette!