Prisutvikling på Pushwagner siden nyttår

Flere enn meg som har et inntrykk av at prisene er på vei nedover? F.eks. har jeg sett at trykk fra En dag i familien manns liv er omsatt for godt under 15.000,-. En selger på Finn.no skriver at bud på 90-tallet vil bli vurdert for Selvportrett. Boogie Woogie ligger ute til 35.000,-. Generelt syntes jeg det virker som at prisene er på vei nedover? Noen som deler dette inntrykket? Var det ikke en her inne som skulle lage noe statistikk på dette?

2 Likes

Konge om det stemmer. Er noen signerte Pushverk jeg sikler på. Kommer ikke flere signerte, der er volumet satt. Så om etterspørselen faller …

Selvportrett gikk vel for rundt 20K for de første solgte, så har fortsatt sånn sett rimelig grei verdi. Men, om noen vil gjøre noen raske grunker, kan jeg vurdere å gi 50K :smiley:

Nå her det mange som ikke har signeringen til Push, men signering med SKJS. Hvor mange av verkene er faktisk i omløp med en original Push-signering? Jeg ville aldri ha kjøpt et som har signering etter hans død, men det har kanskje ikke så mye å si?

1 Like

Mener bilder er litt mer nyansert. Ser det er 6 selvportrett på Finn, det vil nok presse ned prisene på dette motivet da selgerne underbyr hverandre.

Når det gjelder Boogie Woogie så dro jeg ut for å se på det, tenkte at det var et kupp, men trykket var ødelagt mange steder, så ble “pass”:

Når det gjelder En dag i familien manns liv så har disse 34 trykkene ulikt opplag og noen motiver har alltid vært dyrere enn andre. No 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 og 22 er de dyreste og mest ettertraktede motivene. Vet at disse har blitt solgt fra 30-50 laks.

Uansett vært en kraftig prissitning på Push de siste 5 årene, så ikke unormalt om det normaliserer seg litt, da blir det jo enklere å få kjøpt :slight_smile:

1 Like

For de som fortsatt av en eller annen grunn måtte ønske seg en usignert Jobkill har Fineart bra igjen av opplaget. Nå til 52.500,- :slight_smile:

(Mulig er igen på Pushsjappa på Stjeleøya)

Det er vel som med boligmarkedet - et oppadgående marked vil også ha svingninger og justeringer, for et par uker siden vet jeg det ble solgt et selvportrett til langt over 100 K. En annen dag kan et gå for 90 K, og da kan man gjøre et godt kjøp. Har man kjøpt et bilde for 50 K for mange år siden, og kanskje trenger kroner kjapt til andre investeringer etc kan man la det gå gunstig, og fortsatt ha en god gevinst. Senere kan neste bilde gå for f.eks 110 K. Markedet og etterspørselen som bestemmer. Mitt inntrykk er at det er stabilt, men at det kan gjøres gode kjøp fra tid til annen.

1 Like

He, he ja det hadde vært noe det, men det er nok en grunn til at det gjentas at man ikke skal bruke mer på kunst enn man har råd til å tape😊
Det hører man ikke så ofte om eiendom.

1 Like