Hei!
Dette blir et veldig generelt spm, men hva kan en av de mer kjente Pushwagner originalene gå for i markedet i dag? Om noen har et ballpark verdispenn (trenger ikke være spess nøyaktig) hadde jeg satt stor pris på infoen!
Hei!
Dette blir et veldig generelt spm, men hva kan en av de mer kjente Pushwagner originalene gå for i markedet i dag? Om noen har et ballpark verdispenn (trenger ikke være spess nøyaktig) hadde jeg satt stor pris på infoen!
Både motiv og størrelse på kanvas er veldig viktig i forhold til pris. Basert på de siste auksjonsestimatene kan et stort et være verdt opp mot 500 000. Hva de koster direkte fra galleriet hans vet jeg ikke.
Takk! Rundt 500k virker logisk utfra den infoen som finnes i media.
Han som eier Galleri D40 på Solli hadde et svææært Pushwagner-bilde på kanskje 3-4 meter bredt og 2 meter høyt. Det var komponist-motivet. Han hadde forsøkt å selge det i mange år, før han til slutt klarte å selge det for cirka 1 år siden for 300.000 kr. Bildet var fantastisk, originalt og signert - men en dame hadde klart å kjøre en stiletthæl gjennom det ene hjørnet på maleriet. Det var reparert og nesten ikke synlig, men det kan tenkes at dette reduserte verdien noe/en del.
Enig med @Gammel_Erik, motiv, utførelse og størrelse har ekstremt mye å si.
For verk av høyere prisklassene bør motivet være bra, verket bør ha blitt laget med god utførelse (kvaliteten varierer stort), de flotteste bildene er også laget på lerret og ikke på plater, samt at de har en fin størrelse.
Flere av treplatene jeg ser er ute for salg har egentlig ikke blitt laget for salg, men som en del av en installasjon. Eks. utstillingen Continous på Kunstnernes Hus i 1997 hadde mange store treplater som fungerte som en “dekorasjon”. Disse var malt av assistenter, og skulle vel kastes etter utstillingen. Noen av treplatene ble tatt vare på og har blitt solgt i ettertid…
Stiletthæl? Du verden, jeg hadde blitt grinete.