Pushwagner - Prisutvikling

I forbindelse med den generelt økende interessen for Pushwagner og den godt kjente prisveksten, ønsker jeg å lage statistkk basert på historisk prisutvikling.

Har du kjøpt, solgt, sett på prislister etc av Pushwagner verk? Da håper jeg du kan svare på en kort spørreundersøkelse med 4 spørsmål.

Resultatet vil bli postet her når datagrunnlaget er stort nok.

Spørreundersøkelsen finner du her: https://goo.gl/forms/4nU2BBsdA1YYyrnD2

6 Likes

“En dag i familien Manns liv” ble i 1980 ble solgt for 140 - 290 kr stk.

Husk forresten å justere for inflasjon, tallene ligger på Norges banks hjemmeside :blush:

https://www.kunstveggen.no/uploads/default/original/2X/b/bd15723d65b9e0e70474c148b6a7c2864587900c.jpeg

1 Like

Spennende! Husk å ta med auksjonsresultatene også, de er ofte mer nøkterne. I sommer ble for eksempel en mappe med 21 trykk solgt for 300.000 NOK + omkostninger. Dette er vel ~halv pris av hva folk skal ha for disse trykkene individuelt på finn.no?

https://www.blomqvist.no/Kunsthandel/Samtid-Moderne-Klassisk4/Pushwagner-Hariton-En-dag-i-familien-Manns-liv-1980/(sort)//(desc)

Angående “fremtidig prisutvikling” tror jeg vi har nådd toppen.
De gamle verkene er dog relativt lavt priset, og etter min mening minst like interessante.

1 Like

Er det denne tro

1 Like

Orker ikke kryssjekke, men er hele pakka lik utenom et bilde som mangler?

1 Like

Godt spørsmål. Man må betale 22% i tillegg til klubbenedslaget (inkl salær, kunstavgift og mva), så prisen ville totalt vært på 366.000NOK + frakt for budvinner. Merkelig hvis noen skulle ønske å videreselge til samme pris.

1 Like

Personen har tatt ut det beste trykket (Selvportrett), så om han får solgt så er det en god deal :wink:

Sant, men ser ikke ut som selvportrettet var med på auksjonen.
Her er listen over trykkene som ble auksjonert vekk:
1-Mor’n, 2-Her kommer jeg, 5-Dæ-Dæ, 6-På plass I, 7-På plass II, 8-Heng i, 13-Nesten fremme, 15-På plass IV, 16-Produksjon, 17-Aksjon, 18-På vei II, 19-Frihet, 21-Musikk II, 23-Hjemover, 25-Fremme, 28-3DI, 29-3DII, 30-3DIII 31-3DIV, 32-Sov godt III, 34-God natt

Yes, ser dette nå :slight_smile:
Ble litt lurt av Finn annonsen.
Ut over det så ser det ut til å være samme samlingen som ligger splittet med singel priser fra 30-35, kommer tydelig frem om man søker «En dag i familien Manns liv».

1 Like

Mye tid over i pappaperm? :slight_smile:

1 Like

Det er ganske mange som har registrert priser, men ønsker enda flere for å få et bedre grunnlag. Håper så mange som mulig kan ta seg tid til å registrere.

1 Like

Hva med å fortelle hva du skal bruke data til? Det er vanlig i spørreundersøkelser.

Det er ikke for profesjonelt bruk, men ment for oss her på Kunstveggen.
Formålet er å få bekreftet eller avkreftet myter og påstander rundt prisutviklingen på Pushwagner sine verk, samt se om vi klarer å ta ut en noe statistikk rundt dette. Nylansering i disse dager er også interessant å se på, for å kartlegge prisstrategien på nye verk fra galleriet.

Enn sålenge er datagrunnlaget for tynt. Det er feks ikke registrert et eneste “Fake news” eller “Planet news”.

2 Likes

Bare et skudd i mørket, men du har selvfølgelig sjekket Blomquist sin historikk på auksjoner?

Del gjerne funnene dine:)

Venter i spenning på dine resultater​:blush::+1:

2 Likes

Noen resultater enda? :slight_smile: @David_Greenberg

2 Likes