REVOK - vurderer kjøp, trenger råd

Hei! :blush:

Har fått tilbudt tre REVOK-prints fra en privatperson, AP’s, til 3000 euro, frakt fra Danmark inkludert i prisen. De er i mint tilstand, lagret flatt etc. Noen med OK peiling på REVOK eller innenfor samme sjanger-ish (Johnny Abrahams, Paul Kremer etc.) som har noen formening om prisnivået her? De nummererte versjonene ble solgt for 340 euro ved release januar 2018.

Jeg synes jo personlig at det hadde vært enormt kult å fått alle tre fargevariantene opp ved siden av hverandre på veggen, sammen med det andre jeg har av ham. Alle tre trykk har fluo-bakgrunn som gir et “baklys” når rammet inn flytende:

Dette er printene (bilde og info hentet fra studioet de ble solgt fra i jan. 2018):

two color screenprint on 100% cotton paper
fluo background, edition of 17(gul)/18(oransje)20(rosa) copies limited to one per customer. signed and numbered by the artist.

Synes umiddelbart 3000 euro virket dyrt, hadde de vært innrammet hadde prisen vært mer forståelig. Ser at den oransje varianten ligger på eBay til £500, noe som bør være en pekepinn (denne har ligget minst siden 10. november), mao. denne er for dyr.
Med det sagt, ikke veldig enkelt å finne disse som et samlet trekløver, så om dette er noe du vil ha er jo muligheten her nå. Jeg ville nok prøvd å få prisen et ganske godt hakk ned, eventuelt kjøpt og kost deg med de uten å tenke så mye over at du sannsynligvis har betalt for mye, men til gjengjeld har noe ikke så mange andre har.

4 Likes

Tusen takk for innspill, @Ulrik! Enig i at det virker i overkant dyrt. Prisen er dessverre ferdig prutet. Samtidig er det sjeldent man får tak i disse tre sammen og jeg er stor fan av loop-serien. Trykkene som nylig ble sluppet på Louis Buhl ble revet bort på minutter og gikk for 700 dollar.

Trykkene er ikke ment som investeringsobjekter (det får evt. bli en bonus om mange år), men et flott tilskudd til Revok-samlingen min, så da tenker jeg litt som deg; at jeg får godta å betale litt for mye i bytte mot å ha noe unikt fra en, i mine øyne, fet kunstner.

Tar gjerne imot innspill fra andre her på KV om dere skulle ha noen formeninger om prisen :blush:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.