Ryddesalg Whatson, Sandra, Dolk +++

Ryddesalg!
Veggene mine er nå mer enn fulle, og det kan til og med se litt dumt ut for dem som ikke er spesielt interessert i kunst :slight_smile:
Jeg har derfor bestemt meg for å kvitte meg med de fleste printene mine, da jeg har flere originaler på vei inn, og kommer til å fokusere nesten utelukkende på originaler fremover.
Tror jeg beholder Geddesene mine fordi de passer så bra i trappen, men ellers har jeg også en vegg full med astronauter om noen skulle ha spesiell interesse for disse.
Starter med denne tråden, for at mulige interessenter kan melde seg, om de ønsker spesifikk info på bilder/størrelser/opplag etc. men vil selvsagt legge ut litt bilder etter hvert. Må bare få tatt meg en runde i huet og knipset litt.
Fin mulighet for mange kjente enkelte verk, eller en enda bedre mulighet for å kickstarte en samling for de som fremdeles har mye plass på veggene :slight_smile:
Alt jeg har er perfekt innrammet med AR/UV glass hos Jonas på Galleri Kollekt.
Alle priser er endelige, tar ikke imot andre bud, men det er likevel muligheter for gode avslag etter følgende modell:

Kjøp for minimum 20 000: 5 % rabatt
Kjøp for minimum 30 000: 10 % rabatt
Kjøp for minimum 40 000: 15 % rabatt
Tilleggsrabatt ved personlig oppmøte og henting i Arendal, så jeg slipper å gå ut døren og legge det i en Nimber: 5 %

Alt er som sagt innrammet, så evt. transport må besørges og bekostes av kjøperen selv.

Sandra Chevrier - La cage du corps jusquà l’âme Pris: 10 000,-

Sandra / Whatson La Cage et les deux âmes (The cage of the two souls) Pris: 18 000,-

Sandra Chevrier - La Cage quand le vent se met à tourner Pris: 12 000,-

Martin Whatson – Riot, Love og Peace (kun samlet) Pris: 25 000,-

Dolk – Graffiti remover (blue) Pris: 10 000,-

Dolk – Pigmask (blue) Pris 10 000,-

Snik – What your soul sings (purple) Pris: 10 000,-

Sandra Chevrier - La Cage et le Battement de Coeur Pris: 8 000,-

Conor Harrington - The Unveiling Pris: 10 000,-

Conor Harrington - Samsons Nostalgia trap Pris: 10 000,-

13 Likes

en meget ryddig salgstråd ! lykke til !

2 Likes

God tråd, men en del optimistiske priser dessverre…

4 Likes

Ingen innramminger til under 3 500 her, og med full mulig rabatt gir det en effektiv pris på de som er oppgitt til 10 000,- på 4 500,-
Det dyreste har jeg fått to bud på samme prisen på høsten ifjor, så det skulle også være innenfor.
Tenker dette løser seg bra jeg :slight_smile:

Så om jeg kjøper et verk til 3500,- og putter det i en dyr ramme så blir det verdt mer enn et annet verk til 3500,- med en normal ramme-kost? Det virker som det utsagnet støttes av Jonas menigheten, men sannheten er dessverre en helt annen.

La oss si jeg drar skikkelig på og kjører ned til deg og får full rabatt på 20% ved å kjøpe 4 stk. 2x CH, 1 Sandra og 1 dolk GR.
Da betaler jeg altså 32.000,- for verk som har en verdi på ca 26.000-28.000,-. Sannsynligvis enda mindre om ikke rammene dine treffer kjøper, estetisk sett.

Beklager, men klarer ikke helt å se gulroten her.
Om du har fått bud på disse prisene tidligere så skjønner virkelig ikke jeg hvorfor du ikke har solgt allerede…

2 Likes

Jeg støttet mange av prisene her. Selv før noen rabatt er 2 av Sandra-bildene priset på nivå som jeg selv har solgt de i siste tiden. MW/Sandra-collaben fikk jeg selv godt over 17k for, det var etter masse pruting og at jeg trengte pengene der og da. Ikke fornøyd med prisen - så scroll videre :slight_smile:

1 Like

La meg først få takke for at du allerede har sabotert denne salgstråden med først et syrlig stikk til pris generelt, etterfulgt av en laaang rant om “Jonas-menigheten” og din meget subjektive “sannhet”
Good on you!

Så kan vi jo ta for oss din prising og vurdering rundt innramming:
De prisene du snakker om er jo i så fall verdi helt uten ramme. Og om du liker kvalitetsinnramming, eller er av typen som liker masse tape på baksiden og glass uten UV/AR (i så fall har de også billigere speil på IKEA som gjør samme nytten), så har jo likevel innramming en verdi. Jeg påpeker bare at den i dette tilfellet er godt utført av en dyktig fagmann.

Har kun hatt ett av disse til salgs tidligere og det var Sandra/Whatson collaben. Der fikk jeg altså to bud på prisforlangene (18 000,-) men grunnen til at dette ikke ble gjennomført var at begge budene krevde arbeid fra min side, enten i form av å møte noen eller transportere bildet selv. Dette har jeg ikke tid eller lyst til, så derfor har (eller hadde før du tok tak i den) jeg laget en salgstråd som berømmer kjøpers egeninnsats, både i form av å hente selv, samt å kjøpe flere verk på en gang = mindre arbeid og tid for meg.

Ellers lager jeg en ny tråd med bilder senere, så kan jo de som ønsker fortsette diskusjonen her.

3 Likes

Bare hyggelig. :wink:

Du fortsetter dessverre bare å lage en dårlig sak/salgstråd med dine forklaringer. Så jeg slipper å «ødelegge» det, siden du klarer det fint selv.

Ønsker deg lykke til med salgene og håper neste tråd innehar noe mer edruelige priser. Fantasipriser egner seg mest på eBay og til dels Finn.no. Her inne er kunnskapen såpass høy blandt folk at de fleste vet hva ting er verdt.

Enig!
Følgende er jo absolutt å betrakte som fantasipriser:

  • Store innrammede Whatson trykk med UV/AR glass til 6600,-
  • Store innrammede Sandra og CH trykk med med UV/AR glass til 8000,-

Uhørt! Da kjøper jeg heller noen klovner på Bohus til nesten samme pris. Beklager for disse fantasiprisene og at jeg forsøkte å selge dem til noen andre fremfor å lagre trykkene i kjelleren.
My bad!

My two cents: Liker man ikke prisene så gå videre. Evt gi et bud på PM.

Kunstverkene er verdt det noen er villig til å gi. Så er det opp til selger om hen ønsker å selge til tilbudt pris.

Hadde ønsket meg bilder av verkene, men ellers er det ikke noe galt med annonsen

1 Like

Ojoj. Veldig hårsår her.
Jeg tenker at aktivitet holder tråden synlig og øker sannsynlighet for salg.
Hvis rammene er feite som de sikkert er (ingen bilder å se) så bør du kunne få igjen hele eller deler av kostnaden på de.
Også er det alltid litt uenighet om verdi på ting, noe annet hadde vært rart når du legger ut såpass mange bilder på en gang.
F.eks, siden jeg ikke egentlig er fan av hverken SC eller Whatson (tingene de gir ut er bare varianter av det samme som spys ut i samlebånd tempo imo), har jeg aldri kjøpt noe av noen av de, men så synes jeg faktisk collaben er ganske kul da (irriterende nok), så derfor har jeg fulgt litt med på den. Utifra hva jeg har observert virker prisen din å være innafor hvis man liker rammen du har, men høy hvis man må ramme inn på nytt. Tipper du har researcha priser nok til at det er samme fenomen på det meste. Greit nok det vel?

1 Like

Kan ikke Jostein få ha salgstråden sin i fred ? ta det på PM evt

Om ønsket er å kommentere altmulig så er side2/3/4.no perfekt. Der er det både god journalistikk, samt bøttevis med “generelle debattanter”

som sagt la Jostein få ha denne tråden i fred !

2 Likes

Ship has sailed!
Nå la jeg vel litt opp til diskusjonen her, når jeg sa at jeg fikk opprette en ny tråd og la debatten gå videre her, men skulle gjerne ha beholdt tråden til salgsrelaterte spørsmål i utgangspunktet ja :slight_smile:

2 Likes

Er ikke så hårsår. Kun lettere irritert over at en tråd, som det tross alt tok litt tid å opprette, straks måtte bli overtatt av noen som ønsket å promotere sin enorme kunnskap om prisnivåer, fortreffeligheten av billige rammer og generell BS :slight_smile:
Ellers er jeg enig at bilder er bra, og de skulle som sagt komme til i kveld, men nå må jeg først sette meg ned og lage en ny tråd

2 Likes

Etter at Jostein har blitt sinna i denne tråden og selv sagt diskuter videre og at han skal opprette ny tråd så presterer du å komme med denne meldingen…
:rofl:
Dessuten synes jeg kommentaren min for det meste støttet Jostein og er ikke dette et diskusjonsforum?

Tror det blir en mye mer saklig debatt hvis du istedenfor å skrive “en del optimistiske priser”, heller spesifiserer hvilke verk du synes er priset for høyt og hvorfor :slight_smile: Håper du ser selv at slike utsagn er mer destruktive enn konstruktive, og du ville ikke likt det i din egen salgstråd.

3 Likes

CH x 2 er for høyt priset. Spesielt Samson. 3500,- er siste salgspris på den. (Kost)
GR er for høyt priset. (5.000,- uten ramme)
Pigmask er også for høy. Toris solgte sin for 5.000 (eller 5.500) i fjor. Ikke rammet inn.
Snik er for høyt priset. Galleripris er 7000,- uten ramme. Og galleripris er høyere enn privatperson. Ralistisk kanskje 5.000 uten ramme. Rammen er ikke verdt 5.000,-.
MW x3 er for høyt priset.

De ulike Sandra bildene er ikke så halvgale, men tviler på de blir solgt til den prisen.
MW/SC er helt ok priset selv om jeg ville vurdert den til 16’.

Slike kommentarer er med på å skape en debatt om priser og ikke bare hause hverandre opp og blåse opp prisene. De fleste her inne meler sin egen kake, så vanskelig å unngå dessverre.

Jeg ønsker slike kommentarer velkommen på mine evt salgstråder!

HEI!!! Hvordan i huleste kan dere dra Pastor Jonas og Menigheten min inn i dette. Det er uhørt! Dere kan bidra i kollekten på mandag. Trenger ny kaffemaskin.

26 Likes

Mener du (og andre) bør holde seg for god til å diskutere og kritisere priser i en salgsannonse. Det er ikke gitt at alle annonser her inne skal være billigste av det billigste bare fordi det er på forumet. Prisen i annonsen er hva selger ønsker å selge for og det bør respekteres!!
Svært lite interessant hva du eventuelt mener er riktig pris.
Etter hva jeg ser så er det flere bilder her som ikke er å få kjøpt på Finn, det er derfor opp til selger og kjøper om å bli enige om pris. Kanskje noen også ønsker å betale litt ekstra for å hente lokalt. Prisene er helt innafor og fortjener ikke denne kulturen som vi finner nok av på UAA. Tragisk hele greia.

@JosteinT lykke til, og opprett en ny annonse med bilder :+1:

9 Likes

Men i svarte fan da , nokk en salgsannonsen ødelagt. Er det ikke mulig på det her forumet og respektere annonsene og det folk måtte ønske for sine bilder ? Bud,prisforslag , surt oppgulp og eller kommentarer fra fasit mafiaen burde fjernes , flyttes på eget diskusjonsforum eller pm . Fortsatt god bedring og god helg

1 Like