Sandra chevrier *auksjon uten minstepris*

Tips til KV - la oss forby auksjoner som også går på andre plattformer (typ finn). Helt umulig å stole på. Om noen vil auksjonere her inne bør det være eksklusivt her inne.

10 Likes

Har benyttet meg av å også annonsere på Finn. Forby gjerne å melde annonsen flere steder, men da på annet grunnlag. Vist du først skal være kjeltring for det som stort sett er relativt små summer, så klarer du det fint innad på kv også. Dessuten så linker vel de fleste auksjoner tilbake til kv og kan potensielt skape ett større miljø.

6 Likes

Det kan hende vi må se på en løsning hvor alle budene legges inn som kommentarer her inne, men jeg må innrømme at det har vært lite/ingen problemer med slik auksjonene har foregått til nå. Kun litt ekstra arbeid å bekrefte bud via Finn.
Forumet har et filter mot spam som gjør at nyopprettede brukerkontoer blir begrenset fra å skrive nye innlegg umiddelbart, nettopp for å hindre spammere. Når det opprettes kontoer minutter før auksjonsslutt for å legge inn bud i siste liten blir det dessverre ikke alltid fanget opp av oss, og budene blir ikke synlig her inne før det er for sent.

2 Likes

Mulig det blir litt etterarbeid for admin, men kan ikke selger selv varsle om bud på f.eks. Finn, her i auksjonstråden, og så DMe admin skjermdumper av budene etterpå?

Jeg gjorde det ved én anledning og det gikk tilsynelatende greit.

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.