Sandra Chevrier Release 8.2.2018 klokken 21.00

Tre på veggen, ingen i mappe :slight_smile: MW collab Two Souls HF og Marilyn Monroe trykkene fra høsten 2017 :slight_smile: Kunne gjerne tenk meg fleire, som f.eks The Triumph og The Beginning.

Time releasen på 72 timer solgte 873 eksemplarer, tror du @notpc at majoriteten av disse blir sendt til Norge? Og om de alle hadde havnet i Norge, hva er galt/faren med dette?

Regner med folk i utgangspunktet kjøper det de ønsker å ha i hjemmet, uavhengig om naboen, slekt eller venner også har det samme? :slight_smile:

3 Likes

The beginning og The triumph på veggen. Ingen i skuffen. Hadde tenk anskaffe meg fler, men nå syns jeg det blir for masse fra henne. Men synes likvel at TB og TT er sp annerledes fra de andre, at de kvitter jeg meg ikke med.

2 Likes

Helt enig i at folk må få ha akkurat det de selv ønsker på veggen hjemme. Mitt poeng er bare at med opplag på 873 eksemplarer, snakker vi ikke lenger om original kunst, men om bilder nesten på linje med det vi finner i gode kunstbøker og kunstkalendere (reproduksjoner). Når man så skal fortolle og ramme inn disse “industriproduktene” for flere tusen kroner, bruker man beløp på størrelse med det man i stedet kunne fått god, original kunst for i Norge. Original kunst vil nesten alltid ha et bedre annenhåndsmarked på sikt, hvis man skulle bli lei av det man har kjøpt eller trenger pengene. Og dessuten: man får oppleve litt mer varierte kunstuttrykk enn bare det faste Chevrier-fjeset med litt ulike tegneserier over nesa…

1 Like

Gode poenger her, og det er helt sant.
Deffinisjon på kunst er vell kanskje like subjektiv som meningene om kunstverk/kunstnere selv, så den skal vi ikke dra opp. Men godt poeng med slutt pris, men kommer vell igjen til stykke at man faktisk liker det da?
Helt enig at KV har sine “favoritter” blandt både kunstnere og kunstsjangre, og av vi har nok godt av å se et bredere aspekt av alt som finnes der ute. Er dog takknemlig for det meste som legges ut, har personlig lært masse og funnet mye interresant i både gamle og nye tråder :slight_smile:

30

Kan bli tøft!

2 Likes

Ser ut som det gjekk rett sør ja…

Jeg måtte inn å sjekke lanseringen og jeg ble 145, hehe. Skulle ikke kjøpe men alltids gøy å følge med.

Tok meg heller en D.Shrigley idag:

http://countereditions.com/eu/artists/david-shrigley/be-nice-2018.html

1 Like

nr 9 i køen, men har ved en feil fått 2x i kurven. Håper ikke det blir et problem ved utsjekk…

1 Like

9 Likes

Virker som d faktisk er et køsystem hos 1XRun? Ikke sånn fastest finger-tull der du alltid blir slått av botene…

Var nr. 13 i køen. Nå står det “Sold out”.

Når stilte du deg i kø?
Måtte en være kjapp på sjekk ut, eller var det OK når du hadde det i korgen (hadde 10min på å fullføre eller noe?)

Godt spørsmål… jeg skjønte ikke helt systemet deres, men bare trykket på refresh position (var et stykke bak i kø) og litt trykking i kurven. Det var et 2-tall ved shopping carten som så litt galt ut. Omsider refreshet siden seg og plutselig kom jeg til betalingsinfo osv - og der tolket jeg det som man hadde god tid. Tror jeg bare var heldig, men om noen skjønner systemet deres, så del gjerne =)

1 Like

Fin. Hva var startprisen på disse før det eksploderte? :blush:

Fast pris 225 Dollar.

1 Like

Tenkte på Shrigley. Den ligger nå på EUR 7 000,-. Drøyt. :blush:

2 Likes

Stolt eier av totalt syv print. Dette er inkl. div. collab. Her er to på veggen og fem i mapper. Rett og slett pga. mangel på veggplass.

1 Like

Startet på 2100 euro. Var på 5800 etter ca 15 minutter. 7000 timen etter

1 Like

Ja, tok helt av. Er nok et element av hype, men blitt økende populær. Det har blitt solgt unna på Hangup og schaefergrafik idag, men mye tilgjengelig på sistnevnte enda for billigere enn andre steder. Blir spennende å følge med nå i mars, utstilling med Banksy, Miller, Shrigley og Connor Brothers på Hangup.

2 Likes