Sandra Chevrier - release

Du kan lett vinne med å klage til forbruker Europa vedrørende denne saken her

Haha herre, her var det mye rart. Om de sier de lovmessig er innafor, så er de vel det. Det er vel heller ikke ved norsk lov tillatt å selge en vare før man har fått den uten å klart merke salget som tilsvarende; noe ingen av finn-annonsene jeg så hadde. Når det kommer til intensjonene til de nye kjøperne kan man jo faktisk ikke vite hva de gjør; det er helt rett. Men det kan jo ikke bli verre, så er jo en positiv opsjon i så måte. Er man så tett at man legger ut trykket sitt for salg 10 min etter dropp når man vet dette er forhatt av kunstnerne selv og galleriene; da fortjener man å miste den fortjenesten.

5 Likes

Det er kanskje ikke alltid så lurt, men det er fullt lovlig å videreselge et bilde før man selv har mottatt det. Det er heller ikke noe krav om at man må å opplyse om at man ikke er i fysisk besittelse av bildet i annonsen.

Jeg tror heller ikke det er noen grunn til å stole blindt på hva GP opplyser om adgangen til kansellering. Som @krapyl skriver kan GP ha inntatt et vilkår om forbud mot videresalg, men jeg finner ingenting om et slikt forbud i vilkårene GP opplyser om på sidene sine. I Norge har bla. reedproject drevet å kansellert salg på grunn av videresalg, noe de heller ikke har rett til å gjøre. Personlig synes jeg det er rimelig trist at gallerier hever seg over forbrukerretten, kun basert på egen moralsk overbevisning.

4 Likes

Ser frem til å motta dette.
Egentlig en bra collab.:clap:

17000,- på finn.no
Passe fornøyd🖕

1 Like

Litt passe optimistisk. Er de kommet? Ser det bra ut?

Så flere på banksyforum som hadde fått sine og var veldig fornøyde.

Måtte ut med 11000 for en hand finishen. Føler ikke det var det verste, men surt og ikke få en selv på slippet. Når de selger det rett etterpå uansett. Denne ville sjefen i huset ha, så da måtte pengene brukes :grin:

1 Like

11.000 er jo ikke så mye mer enn kost. Kostet 600£ pluss frakt og mva blir det ca 9900,-

1 Like

Ja, her var d ikke mye “flipperkostnader”. OK pris.

Noen som har fått shipping confirmation/trackingnr. fra Galerie C.O.A?

Ja.
Den infoen er nok lagt inn på PayPal-kvitteringen din.
Logg inn, og du finner mest sannsynlig ditt trackingnummer der.
Bruk enten Royal Mail eller Posten, så får du status på hvor pakken befinner seg.

Edit:
Jeg ser du spesifikt nevner Galerie C.O.A.
Jeg får mitt fra Graffitiprints, og det er slik de gjør det. Mulig det er annerledes med C.O.A

Har kjøpt fra grafittiprints og får følgende beskjed når jeg legger inn sporingsnummer hos Royal Mail:

“Your item, posted on 06/07/16”

Jeg har bestilt hos coa og ikke fått noe på mail og heller ikke noe har dukket opp på PayPal-sidene…

Hos coa pleier dem bare å komme på døren… Plutselig :slight_smile: GP legger som oftest inn sporingen via paypal…

Har kjøpt fra GP, den ble tollbehandlet i dag så da har jeg vel den i morgen :slight_smile:

@ulrik @Calizto Takker for beroligende svar, satser på at det dukker opp på døren:) Forventet nesten tracking inkludert i 60$-shipping, i det minste en liten bekreftelse på at det er sendt. Men de har vel funnet en oppskrift som funker.

Pakket opp denne skjønnheten i dag, utrolig fin på akryl :heart_eyes::heart_eyes: Gleder meg til å få den på veggen. Forslag til innramming?

15 Likes

Kjøpte du fra C.O.A eller GP?