Sandra Chevrier - release

Hva syns? Gutta fra Banksyforum som leker seg

Blir litt småsvimmel, men det er kanskje bare meg…

1 Like

:-1:t2:

Syntes det ser helt løk ut. Kanskje om den hvite kanten rundt bildet hadde vært borte, men fortsatt harry

2 Likes

Skulle egentlig ønske at de droppet den hvite kanten, så jeg kunne rammet inn svart på svart som jeg gjorde på denne under. Har gått for hvit på hvit på SC/MW og gleder meg til å se resultatet

3 Likes

Er ikke Chevrier egentlig litt småharry da? FMH damer med tegneseriefigurer i fjeset.

9 Likes

At Sandra Chevrier har tatt av er bare et bevis på hvor enkle og lite kritiske folk er til kunst her til lands. Så fort denne “streetart” bølgen (som ikke har noe med streetart) med repitisjoner av sine stiler får seg et møte med veggen… Da alle plutselig er drittlei og skal kvitte seg med alt samtidig. Inflasjon :wink: Hysteria :laughing:

Hei, med tanke på Sandra Chevrier så er jeg enig i at mye av de nye trykkene ikke er særlig bra(min mening). Trykkene ser mer og mer ut som en playboy modell med litt tegneserie i ansiktet.
Men en del av de eldre trykkene er fortsatt fantastiske :slight_smile:

Kom med noen tips/innspill om hva du mener er bra kunst da. Så kanskje jeg kan bli mer opplyst og oppdage noen nye spennende kunstnere:slight_smile:

For det første så er det ikke slik at SC bare tar av her til lands hun tar av over hele verden… Det er mange i “høye posisjoner” med masse følgere som eier bilder hun har laget, så etterspørselen blir nok bare større. Nå er jeg en av disse “ukritiske” som har likt SC i flere år, det er høyst tvilsomt at jeg kommer plutselig til å stoppe å like det hun gjør. Hvis du trodde dette var en bølge i en liten dam kommer du til å få sjokk når flodbølgen treffer deg, for her tar du etter mitt syn veldig feil. For det andre kalles vel ikke det SC gjør “streetart”? Del hva du liker og synest er bra du :grinning_face_with_smiling_eyes:

Les litt kunsthistorie!

Ja, og det bekymrer meg. Er ikke noe tvil om at hun har “tatt i bruk” streetart sjangeren for å bli kjent, eller mener du virkelig at hun har klart dette utenom litt kickstart hjelp fra Stavanger’s store festival sjef?
Det er jo selvfølgelig egentlig ikke noe galt i det. Hun gjør alt som alle andre for å bli kjente. La oss lage no klær, noen bagger, og kanskje til og med et eget klesmerke på sikt :wink:
Det du sier er at folk i høye posisjoner har mer å si innen kunsten fordi de blar opp en stor sum penger og det gjør det til god troverdig kunst?
Jeg skjønner godt at folk kan like det, men helt ærlig, er dette mer dekor på veggen hjemme, og hvem liker vel ikke å gjøre hjemmet hyggelig. SC og MW for life!!! Woohooo!!! DESIGNERS DREAM TEAM;)

Uff… Nei, jeg må si at et godt håndtverk som tar litt mer tid enn det og kludre sammen en haug med “originaler” til titalls tusen kroner på en dags arbeid sier jo litt om hvor vi har kommet. Sosiale medier, propaganda og misledelse! Viser nok en gang hvor godt reklame fungerer.

Spørsmålet er også om hvor langt hun kan dra dette superhelt temaet uten at det etterhvert må komme en skikkelig kunstkritiker som kan spørre henne rett ut. Hva er det du egentlig driver med :wink:

Og forresten, jeg er ingen til å fortelle noen om hva som er bra eller dårlig, så lenge det pryder veggen din og at du liker dette er det viktigste. Gleder meg til det kommer noe nytt, og da sikter jeg ikke til kunstnøkkelen til han Lundgren :wink:

Jeg har lest masse kunsthistorie jeg. Var ikke det jeg spurte etter. Tenkte at du heller kunne dele navn og eventuelt bilder av kunstnere du liker og som pryder ditt hjem. Blir slett ikke fornærmet over at du ikke liker SC og MW :blush:

1 Like

Lagde du deg en bruker på Kunstveggen for å slakte Chevrier og dem som liker det hun gjør? :joy:

1 Like

Det har vel aldri vært større tilgang på “nytt” - nettopp pga sosiale medier.
Selvsagt fungerer reklame! Hvilken kunstner klarer å bli kjent uten å ha noen i ryggen, eller aktivt spre bilder av verkene sine i dag?
Kjenner ikke til kunstverdenen pre SoMe, men antar at de samme prinsippene gjaldt da også for bli kjent.

Hvorvidt det er bra eller dårlig kunst som blir produsert blir opp til den enkelte å vurdere (evnt. kunstkritikeren din), men med så mange “artister” som prøver seg skal man gjøre noe spesielt for å skille seg ut.

Når det gjelder SC tviler jeg på at hun klarer å opprettholde populariteten så veldig lenge (eier flere verk av henne).
Allemannseie = døden.

Medlem i 7 timer og hele kunstmafiaen på nakken😂

Har fulgt med lenge, men en gang må være den første. Takk for at du gjør research :slight_smile:

1 Like

Ja, hvis dette er kunst mafiaen i Norge må jeg si at dette var triste saker :laughing:
Har aldri vært noen stor fan a forumer, og her inne er det mye fjas :joy: