Sandra Chevrier - release

Tydeligvis noen som har blitt kastet ut av mammanett, babyverden eller VGD forum (kødda)… Neida, joda… Velkommen til forumet! :slight_smile:

Om du liker eller ikke liker Sandra Chevrier, er som å spør; hvor langt er et tau? :thinking:

Hahaha! Takk takk :slight_smile:

Enig, og skal legges til at jeg liker mye av det henne gjør. Det er eye-candy :wink: MEN jeg liker å sette spørsmål om det hun og andre gjør og hvorfor de gjør det. Ser veldig lite contemporary kunstnere som jobber på denne måten lignende det som skjer i denne “street art” sjangeren.

1 Like

Først og fremst; jeg har ikke en høyere kunstutdannelse. For det neste; jeg eier selv kunst av Sandra Chevrier/S.C. (sammen med kunst av mange andre kunstnere ofte nevnt på dette forumet).

Det jeg nå skriver, skriver jeg ikke med en agenda for prisstigninger/fall på S.C. Det jeg har kjøpt av verk fra S.C. er kjøpt fordi jeg over flere år har likt det hun lager, og det meste er tidligere arbeid som ble kjøpt i god tid før noen begynte å tenke på kjøp av S.C som en “investering”. Om prisene (mot min formodning) skulle falle, tar jeg ikke det som noen stor katastrofe - da blir det bare billigere for meg å kjøpe mer av henne - noe jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å gjøre i fremtiden. Grunnen til at jeg skriver dette er rett og slett fordi jeg synes det er en del ting som blir skrevet som jeg ikke helt kan si meg enig i (bra det er forskjellige meninger på dette forumet - noe annet ville vært kjedelig).

Gammel-Erik, du må da ha likt noe av det SC lagde siden du ville kjøpe en original. Når du sier at du som prinsipp er i mot henne, så avslører du agendaen din en smule. At du vil at det skal gå rett i dass med det hun driver med. Greit nok, deg om det - men da tar jeg ikke det du skriver (i fremtiden) om henne som kunstner veldig alvorlig.

Det du skriver om at hun mangler kvalitet på det hun driver med, cathelisto, eller at hun bare “kludrer sammen noen originaler på et dags arbeid” og at hun er av kunstnerne med “enklest teknikk”, det synes jeg direkte ut er sprøyt. Ja, på tidligere arbeid så la hun tegneserier over, men hun har da vel i en god tid nå også tegnet/malt på også dette for hånd selv? Og ellers, bare kvaliteten på øynene hun lager må være kvalitetsmessig godt over evnene til en del av de “gatekunstnerne” folk forguder her inne. - du synes kanskje ikke “meningen(e)” bak det hun lager er godt nok - det er helt greit, dette er subjektivt - men at hun ikke er teknisk flink? Sorry, det kjøper jeg aldeles ikke. Ikke noe vondt om verken Pøbel, Dolk, M.W. (som jeg har sansen for alle sammen), eller noen av de andre kunstnerne som ofte blir nevnt med gode ord på dette forumet, men har vanskelig for å se de sette seg ned å tegne/male like godt som S.C. Så kan man si at “ja, men det er ikke helt greia med sjablonger heller”. Jeg har prøvd å lage egne stensiler selv, og ordna og styra på dataen, etterfulgt av intens kutting med skalpellen. Det er faen ikke bare, bare alltids det heller, ikke misforstå meg. Eller du kan si at det er “meningen” bak det de ovennevnte kunstnerne som treffer meg så godt, og det er derfor jeg foretrekker de(n) overfor S.C. Det er også helt greit, hva man tolker/legger/ikke legger i et bilde for være opp til hver enkelt. Men vær forsiktig med å si at du ikke liker S.C. fordi du mener vanskelighetsgraden på det hun lager er lavt, samtidig som man hyller Herman Friele i gangsterpositur eller kronprinsen med en burgerking-hatt på huet. Teknisk og kvalitetsmessig kunne jeg personlig klart å lage noenlunde like gode sjablonger. Jeg kunne derimot aldri i livet vært i nærheten av å tegne et ansiktet på en kvinne uten at noen hadde skjønt om hun var 10 eller 50 år, eller om hun noen kunne forstått om hun egentlig skulle være pen eller schtøgg. Så kan man si at jeg heller aldri ville kommet på ideen om å smekke gangstersmykker på Herr Friele, men derimot å slenge superhelter på en vakker dame. Det kan så være.

Det var vel heller ikke hun selv som presset seg inn på alskens “urban/street-art” forumer som det siktes til. Det at forummedlemmer på de forskjellige forumene dro navnet hennes inn i tråder på kunstveggen/banksyforum/expressobeans/gudene vet hva, kan man jo ikke laste henne for. Da får du heller rise lanken til de individuelle brukerne som postet positive innlegg om henne, på et kunstforum muligens rettet mot kunstnere innenfor en annen sjanger enn hva du vil plassere henne innenfor.

Av all kunst jeg har eller har hatt på veggene, så er det det som stammer fra S.C. (hengende ved siden av alt fra Dolk, DotDotDot, Bot, Pøbel, Icy and Sot m.m.) som har vært mest likt og vekket soleklart størst interesse blant besøkende. Nå kan det være at det sier mer om min omgangskrets (få kunstprofessorer fra Blinderen der i gården), men hva disse høyt kunstutdannede liker og ikke er for meg ganske ubetydelig. Jeg liker det jeg selv liker, uavhengig av hva noen andre måtte mene.

Hvorfor jeg liker S.C.? Enkelt og greit - bildene hennes gir meg en god følelse, og jeg liker gode følelser… det holder for en “kunstdum”, ikkeutdannet-kunstviter som det jeg er, som ikke synes det er så allverdens viktig å tolke opp og ned i mente over hvorfor mye av det S.C. lager treffer meg.

Til slutt vil jeg bare si at selv om jeg er uenig i noe av det du sier cathelisto, er jeg også enig i en del av det du sier (spesielt i den andre topicen du starta angående at det er for lett å slenge rundt seg med “tittelen street-artist”) - og du skal virkelig ha for å starte i gang brukeren din i et forrykende tempo. Her har det gått i 200 km/t :slight_smile:

6 Likes

Nei Joker nå bommer du helt. Jeg har ikke noe imot SC av prinsipp, jeg har noe imot måten det ble gjort på da hun ble lansert her i landet. Agenda… nei nå må du slutte å tulle.

Har jo sagt i tidligere poster at hun har laget mye fint, men nå har det blitt kjedelig og oppbrukt.

Okei, da misforstod jeg :slight_smile:

Det eneste jeg misliker med SC er at hun ikke skiller mellom privat og business i sosiale medier, spesielt på Instagram. Jeg digger kunsten, men jeg bryr meg svært lite om hvilke konserter hun går, hvilke sko hun har kjøpt, og om lekene til ungen. Da får hun heller åpne en egen konto rettet mot familie og venner.

6 Likes

Jeg kan bare ikke skjønne at det er noe å mislike. Fra bion på Inst; “Sandra Chevrier French Gal, Gaze collector,idea chaser and full time mom”.
Det står ikke “Sandra Chevrier; only art”
Det er en kjipt og begrensende holdning spør du meg, men det gjør du sikkert ikke :slight_smile:

1 Like

Jeg ser ikke sammenhengen mellom private festbilder, dyrekjøpte designersko, og kunsten hun lager, og hvorfor det skulle interessere kundene hennes. Men det skyldes nok bare min begrensende holdning.

1 Like

Back to topic…

Hentet mitt eksemplar i dag.
Fornøyd.

22 Likes

@Kebabdyret Det er jo såre enkelt. Liker du ikke hennes instagram så slutt å følg henne. Hvordan hun velger å utlevere seg selv privat og hennes kunst er opp til henne. Ingenting er feil. Om du kun ønsker oppdateringer om kunsten, følg galleriet. :slight_smile:

Ja, OK.

Hentet mitt bilde for et par dager siden. Veldig godt fornøyd med å velge en litt tradisjonell kombinasjon med svart ramme med hvit pasp. og AR-glass. Takk til @JonasLeborg@Popop_Urban_Art for superjobb!

8 Likes

Har kjøpt meg dette trykket og kommer innom dere for innramming på onsdag! :grinning:

Noen som har bilde av flytende innramming på denne printen?

ser vi har tenkt likt på ramma!!=)

2 Likes

Nytt print release neste uke.

3 Likes

Om noen skulle vært interessert i å hjelpe på slippet, tar jeg imot all hjelp jeg kan få! :slight_smile:

1 Like

Kan prøve å hjelpe deg jeg. Hvilken vil du ha?

1 Like

Tusen takk! Briser les chaines er ønske. :slight_smile:

1 Like

Krever sin vegg disse! :wink:

1 Like