Selge print til souvenir butikker i Tokyo?

Hei, jeg håper å få noen tips i forhold til en plan jeg har. Det har seg sånn at jeg har tegnet en stor bytegning av Tokyo og jeg ble anbefalt å prøve å kontakte det offisielle turistkontoret i Tokyo i forhold til at de kunne få selge kopier av tegningen i suvenir butikker eller noe sånn. Tenkte at det hørtes ut som en god forretningsplan, men dog kanskje litt “far fetched”. Har noen erfaring med dette? Burde jeg kontakte en annen organisasjon?
Vet det er veldig spesifikt, men vil gledelig høre alles meninger om dette.

2 Likes

Kanskje du kan legge ut et bilde av tegningen du har laget? Er sikkert ikke så enkelt å selge tegningene via turistkontor.

Lastet opp et bilde nå :slight_smile: Ja jeg tror ikke det blir lett heller egentlig… Men jeg lurer kanskje mest på hvis jeg skal sende en kopi for å vise tegningen, burde jeg dra ned oppløsningen i tillegg til å legg med vannmerke? Hva er safe?

Ville ha sendt i så stor oppløsning som mulig slik at de kan se detaljene, men med et vannmerke så de ikke kan kopiere det uten å kreditere deg.

Ja, er enig. Er bare litt usikker fordi det er jo mulig å redigere bort et vannmerke, selv om det sikkert er en del jobb

Jeg tenker at det er lettere å selge noen få til en høy pris i et galleri, enn det er å selge mange til en lav pris på turistkontor.