Sinnsyktshit Blank utstilling

Skuffende at Sinnsykshit går god for denne kvaliteten. Amatørmessig trykket helt klart.
Nuart følger sikkert bare instruks fra Kim.

Ja det overrasker meg veldig at Kim har godkjent og signert disse ødelagte printene… Jeg har sendt han bilder og venter på svar. Han kan da umulig ville la navnet sitt trekkes gjennom søla med sånn kvalitet…?
Og dersom trykkeren også er stolt av jobben som er gjort skjønner jeg ingen ting…

Er jo et flott konsept dette fellesverkstedet.no , men om de har den trykkerikompetansen som trengs,kan man jo stille et spørsmålstegn ved.

« Det eneste de krever er at du har en ide,og gjør det selv» sier de, og til en brøkdel av kostnaden…så da er spørsmålet,er Erling Knudsen egentlig Kim Sinnsykshit😀?
Eller ser vi et resultat av at dette ikke er et trykkeri??

Må si meg enig i Gammel Erik.
Jeg har vært borte i noen/mange ulike gallerier opp igjennom, men aldri noen som har vært like ubrukelige som nuart.
Du får en 18 åring rett fra VGS til å drive bedre…

Utrolig synd for alle dere som nå mottar disse skadede trykkene, men dessverre ingen overraskelse…

2 Likes

Ja, Kim har jeg vært fan av leenge og har flere leretter og trykk, og synes han - selv om mange mener han har vinglet litt i starten - funnet en form og et uttrykk som jeg liker kjempegodt. Derfor er det så synd at et bilde som Benzo slippes med så mange feil og mangler…

Kanskje best å holde seg til originalene da - de er fantastiske:-)

Ganske lett å se at ting er ute av synk i kantene i hvert fall :see_no_evil:

Panorama har de samme «feilene». Er det 100% sikkert at det ikke er meningen at det skal være sånn?

Hvis det skulle være sånn hadde de nok brukt et av disse dårlige eksemplarene i markedsføringen og ikke et perfekt eksemplar, slik som de gjorde… @Tomtern

Hei alle,

Kom over denne posten etter tips fra noen hyggelige forummedlemmer og føler et stort behov for å gi en tilbakemelding.

Først og fremst tusen takk for alle dere som støtter oppunder kunsten min, det setter jeg stor pris på og jeg ønsker at alle skal være fornøyd med trykkene de har mottatt.

Var ikke klar over at det var så mange feil og glipper som vist bilde av over her. Det vil alltid forekomme noen skjønnhetsflekker når det håndtrekkes vs. maskintrekkes, men det er ingen unnskylding. Jeg kommer til å skjerpe kvalitetskontrollen betraktelig i framtiden.

Har et ønske om å rette opp for de av dere som har fått trykk med glipper og har i den anledning tatt kontakt med både galleri og trykkeri ang dette for å finne en løsning.

Send meg gjerne en mail de det gjelder, så har jeg kontroll.
larsen@sinnsykshit.com (sett gjerne galleri i kopi).

Ønsker dere alle en god jul og ett godt nytt år

Mvh
Kim / SinnSykShit

48 Likes

Nå snakker vi, herlig! Var i Oslo konserthus på borgerlig konfirmasjon i sommer og likte det jeg så rett over veien for parkeringskjelleren. Fikk sett på noen orginaler hos Jonas på galleri kollekt også, flotte!

Stå på!

Veldig bra Kim - takk :+1:
Visste det ville bli jul i år også - her vi sitter med våre “problemer” i den lille rike kroken vår i verden.

God Jul :christmas_tree:

Bra håndtert, Kim. Viktig og riktig. God jul! :christmas_tree:

Hei igjen.

Har nå gått gjennom saken litt nærmere og sett på mottatte bilder. Det er tydelig at signerings prosessen har vært forhastet og kontrollsjekken for dårlig. Noen print bærer dessverre preg av dette og det tar jeg selvkritikk for. Når det er sagt så ønsker jeg å rette en takk til forumet for saklige henvendelser og tilbakemeldinger. Jeg er relativt ny i det kommersielle kunstmarkedet og lærer mens jeg går, nå må jeg gå gjennom prosesser og produksjonsmetoder til neste gang. ALLE trykk skal inspiseres nøye før signering!

Når det er sagt så vil håndtverket alltid syntes i ett handpulled opplag. Dette er kvaliteter jeg verdsetter og som gjør hvert trykk unikt i motsetning til maskinelt fremstilte trykk.

Jeg har vært i dialog med galleriet og blitt enig i følgende løsninger:

For de som har store glipper i lagene kan jeg ta i mot printene og bearbeide de med hand finish i det sorte laget. Da må overlevering av trykket avtales direkte med meg via e-mail. Eventuell porto dekkes.

Glipper i kantene som noen har reagert på er dessverre vanskelig å rette opp i med en HF. Dette er heller ikke noe som har plaget meg som kunstner i og med at jeg personlig liker å kunne se spor etter produksjonsteknikken i reproduksjoner. Muligens er jeg for poetisk i min tilnærming til dette og har nok vært for naiv i forståelsen av markedets krav og forventninger. Jeg tar tilbakemeldingene på dette til etterretning og utbedrer til neste gang.

Riper i trykket skyldes rett og slett dårlig håndtering. Jeg er usikker på hvor i prosessen disse dukket opp. Dette er også vanskelig å rette opp med en HF. Jeg har etterspurt farge blandinger fra trykkeriet og håper å få dette.

I de tilfeller hvor en HF fiks ikke er tilstrekkelig kommer galleriet på banen og må tilby ett av to alternativer:

  • Få ett nytt trykk uten riper hvis det er flere tilgjengelig
  • Benytte seg av reklamasjonsretten

For de som velger å benytte seg av reklamasjonsretten, så ønsker jeg å prøve plastre litt på såret allikevel ved å tilby 10% avslag ved neste slipp, dette vil gå av min egen cut og vil derfor være gjeldende uansett hvilket galleri neste trykk slippes gjennom.

Jeg håper at dette er løsninger alle vil være fornøyde med.

Ønsker alle en fortsatt god julehelg !

35 Likes

“Glipper” i kantene syns jeg ikke gjør noen verdens ting - om noe syns jeg det er positivt at man ser spor produksjonsteknikken.

Ellers er det forbilledlig løst dette her, så får man håpe det ikke er så mange print som har striper eller større avvik. Gleder meg stort til å motta mitt og få det opp på vegg. :slight_smile:

1 Like

Vakkert! Kan overta ett HF om noen ikke liker løsningen, kult bilde og kul historie gjør deg!

Huff, tilbake til julestria:wave:

1 Like

Fantastisk håndtert, Kim! Veldig bra :slight_smile:

Jeg syns fremdeles denne saken er uklar. For hvor går grensen mellom “skjønnhetsflekker” og faktiske feil/ mangler? Skal det være sånn at noen tilfeldige trykk i rekken blir delvis håndkolorerte/ hand finished? Jeg har sammenlignet mitt trykk med både “originalen” og bilder folk har lagt ut, og for meg virker det som alle trykkene har de samme skadene der gjengangeren som oftest virker å være at trykkene ikke har vært i “sync” på de samme stedene. Skrapene noen viser til er heldigvis “utelatt” på mitt.

For det andre så tviler jeg på at alle kjøpere av Benzo befinner seg på KV. Blir det riktig at de sitter igjen med “B-vare” fordi de ikke vet vi har kommet fram til her på KV? I andre bransjer er det normalt at skadede varer/ varer med mangler blir tilbakekalt, noe jeg tror hadde vært mest fornuftig i dette tilfellet også. Så får det være opp til kunstner om det holder med å gå gjennom alle trykkene på ny, eller om alt bare skal destrueres.

6 Likes

Jeg er helt enig med Kebabdyret.

Jeg kjøpte bildet utelukkende for detaljnivået. Det er det jeg ble fascinert av med verkene jeg har sett på nett. Men mitt første møte ga vel ikke akkurat mersmak.

Bildet ser jo bra ut på avstand, men studerer man det nærmere blir man jo skuffet.

2 Likes

Utsolgt nå…

https://nuartgallery.no/product/benzo/

Eller stoppet salget …

1 Like