Skade av betydning

Har denne skaden mye å si for eventuelt videresalg? Hvor mye vil du si den reduserer prisen? Hva koster det å fikse den? Den vil bli skjult av eventuelt passepartou.

Det viktigste er jo at du opplyser om skaden når du selger.
Ellers vil det redusere prisen like mye som det koster å fikse. Er trykket dyrt, altså liten betydning, billig trykk - kanskje ikke verdt å fikse en gang…

Ref prisen det er kommet opp i auksjonen, så er det absolutt ikke verdt det. 1500-2000k i rep. En så stor passepartout dekker plutselig 3-4 cm av bildet bare for å dekke skaden…

Spennande å følge med på auksjonen isåfall :slight_smile:

Da dropper jeg å by😊 takk for god info👍

1 Like

Jeg synes Norpimp er vel bastant i sin påstand, men pris blir vanskelig for meg å diskutere så lenge det Gategalleriet som selger.

Jeg vil bare påpeke at skaden ikke berører selve trykket og en passpartout dermed ikke vil dekke deler av trykket. Slik det vil være naturlig å legge passpartoutet så vil det fortsatt være mulig å ha en hvit marg rundt trykket.

Jeg prøvde å ta bilde fra forsiden, men det var så vanskelig å fange på kamera. Jeg vil også påstå at du må vite at den er der for å se det.

Om det er verd det får folk bestemme selv, men derfor ble den lagt ut til auksjon selv om jeg har mange på liste som ønsker seg den. Skaden på forsiden illustrert her

1 Like

Det som er vesentlig er vel hvor mange mm det er fra motiv til skade, og hvor mange mm det er fra motiv til ytterste del av signatur. Det å kutte deler av signatur eller nummerering er ikke særlig fint. Men om signatur blir synlig og skade kan rammes bort så ser jeg ikke store problemer. Det er ikke trykk i hundretusen kroners klassen akkurat. Lykke til

1 Like

Hva er auksjonen oppe i (for oss uten facebook)?

8000

1 Like

Hvor på FB er auksjonen ?

på gategalleriets side på facebook

Bretten blir skjult når du rammer inn med passepartout. Normalt er det 1 cm fra bildekant og til passepartout. Det er kun i bunn du bruker litt ekstra plass til signatur og nummerering. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å eie dette.

1 Like

Jeg målte nettopp nå og selv med 2 cm marg fra trykket vil ikke skaden synes. 2 cm vil være mye på dette motivet så det går fint å sette passpartoutet slik at skade skjules og signatur og AFK preging synes.

1 Like

bastant ja, men hvor langt inn på trykket er skaden? Det er det ingen informasjon om.

om du inn 3cm på motivet for å dekke en skade, så er skaden vesentlig. Det er bare det som er mitt poeng. Om folk vil kjøpe det skadet for å gjøre det - helt ok. Men å karakterisere det som en uvesentlig brett blir helt feil.

Skaden kan alltid skjules, bare legge lokk over motivet :slight_smile:

Leste du i det hele tatt innlegget? Skaden berører ikke trykket, som nevnt i innlegget.

Bildet ble for øvrig solgt for 9000

Jeg leste innlegget, men skadens karakteristikk så ser det ut på bilde (må ta utgangspunkt i det siden størrelsen ikke nevnes), at en passepartout dekker da litt av signatur også.

Uansett, flott motiv som noen blir sikkert glad for :slight_smile:

Passepartout vil ikke dekke signatur, kun skaden.

1 Like