Skadede trykk - Posten som er udugelige?

Jeg har nå opplevd at samtlige trykk jeg har kjøpt fra utlandet kommer skadet. Noen er har vært dårlig pakket av avsender, mens de fleste har skader jeg ikke skjønner hvordan kan ha oppstått. Er det posten som er den store syndebukken?

Jeg ser helt klart at pakkene er åpnet av tollen, men noen som vet om de faktisk tar ut og ser på bildet? For flere av skadene mine virker som om noen bare har rullet ut bilde med makt og ikke akkurat brydd seg om at det kan skade trykket. Noen med lignende erfaringer? Kan man klage til posten og gi dem en skjennepreke i hvordan man behandler kunst og få dem til å erstatte reperasjon?

Tror noen av de vanlige skadene kan komme hvis tuben også inneholder klistremerker (noe spess gp har med i sine tuber) hvis du tar ut trykk og kjører det inn igjen i tuben når klistremerker fremdeles ligger/står i bunnen kan du skade trykket på kantene. Et alternativ her er jo å sende med en melding til gp og andre du måtte kjøpe fra at du ikke ønsker noe annet inne i tuben en selve trykket. Vet ikke om det er dette du opplever, men har selv tenkt på dette selv om jeg enda ikke har mottatt et skadet trykk :wink:

Ja det har skjedd to ganger ved trykk jeg har sendt i Norge med Posten. Begge gangen har det løst seg veldig greit ved at jeg bare har krevd erstatning fra posten. Jeg har da bare meldt fra om det på posten.no og sendt dem bilder og erstatningen har kommet relativt fort inn på konto.

1 Like

Så lenge det er ytre skader på tuben så skal posten erstatte trykket. Indre skader er kanskje litt vanskeligere men “godset” er vel forsikret til opp til 10 000 når man sender som pakker så muligens det blir erstattet også uten ytre skader så lenge det ikke overstiger den summen. Og ja, posten kan være ganske udugelig :smiley:

Jeg har faktisk ikke opplevd saker, men har alltid “forklart” selger hvordan de burde pakke trykket for å unngå skader. Bobleplast rundt tuben eks. pleier å hjelpe…

Det var ingen ytre skader på tuben, men det er helt klart at det er noen som har åpnet det og rullet ut, da skaden er på midten langs kanten på toppen. Sendt klage til posten og avsender (Lazinc) og får se hva som skjer. Var bare nysgjerrig på å høre om noen viste om tollen faktisk tok ut trykket og så på det.

Er det Conor Harrington’s Samson’s Nostalgia Trap du har fått levert med skade? Jeg fikk mitt i går og det var heldigvis ikke skadet.