Skulptur i bronse av Rachel Whiteread

Hva synes folk om denne?

Prisen litt i stiveste laget?

Den der tilhører nok den delen av kunstverdenen som jeg aldri kommer til å forstå. :slight_smile:

10 Likes

:joy::joy::joy:

Ja kunst kan være så mangt.
No disrespect men jeg ser det er slutt på den tiden hvor jeg kastet kartongen under tonic boksene mine! :wink:

Det verket er nydelig! Rachel Whiteread har utforsket det negative rommet i lang tid og jeg elsker et av hennes største prosjekt der hun har støpt insiden av et hus. Astrup Fearnley har også et fantastisk verk av henne.

http://www.tate.org.uk/sites/default/files/styles/width-240/public/images/whiteread_1993_house_view_1_photo_by_sue_omerod.jpg

2 Likes

@Gard helt enig, et mesterverk.

Til salgs på Banksyforum:

1 Like

Det trenger ikke å være vanskelig å nærme seg denne typen kunst. Tenk f.eks. på vår opplevelse av ulike materialer og på hva vi opplever som høyverdig og som søppel. Ta med det negative rommet og slikt som selve behandlingen av bronsen, med patinering etc. Kunsten lager et rom inni oss som vi kan utforske med tanker og følelser eller bare være i en stund.

1 Like

Eller bare se noe uforståelig vrøvl, le av de som lar seg lure og gå videre. :blush:

2 Likes

I NRK-serien Thomas og den vanskelige kunsten hevdes det at 98% av all kunst som produseres er søppel og at man bør gå i museer for å se kunst som er kvalitetstestet over tid heller enn å gå i gallerier. Det er noe i det. Jeg har sett lignende ting som bronseskulpturen i OPs innlegg før, det er mye gjenbruk av ideer ute og går i kunstverdenen.

Heldigvis slapp jeg å betale kunstavgift for gulvbelegget mitt.

1 Like

En ekte dot dot dot dot.

2 Likes
5 Likes

Ha ha ha…