SNIK - FIX THE SKY Print Release

Gangetabellen er jeg ikke så fan av da priser er mer avhengig av psykologiske prisgrenser enn hvor mange ganger det dobler seg. Likevel er det viktig å ikke miste bakkekontakt helt. Sett i et historisk prisutviklingsperspektiv er 20.000 rett etter release for Snik galskap. Det er ingenting som sier at det er NÅ Snik skal øke i pris og selv om Calizto har rett eller ei i at dette er et av hans mest populære trykk, så henger ikke ting sammen.

Back in the days var forventningene til prisøkning mye lavere. Hadde et Dolk steget 2000 kr på et halvt år var det drastisk. Fikk man solgt et Dolk til 15.000 kr ringte man rundt til andre samlervenner, det var rett og slett oppsiktsvekkende. I dag løfter man ikke øyenbrynene om man får solgt ett Whatson eller Chevrier til 15 rett etter release. Jeg tror mange blir litt fartsblinde og lar seg rive med. For å fortsette Dolk-sammenligningen så har trykk som GWT, Kitty Riot, Zooicide etc blitt omsatt mange ganger over lang lang tid før man så 20-tallet. Det gir mye mer substans til markedsverdien enn et trykk som stiger med 16k en dag etter release, spesielt fra en så smal kunstner som Snik. Og ikke kom med “Det er markedet som…”, bullshit, noen ganger tar markedet feil!

Jeg er enig i noe du skriver her @azidops, men i dette tilfellet hvor det så langt har kommet svært få trykk ut til salgs etter slipp, så tyder det på at de som fikk kjøpt trykket vil beholde det, fordi dem liker det. Hvis det da kommer ut en annonse på et eksemplar til salgs som er innenfor din smertegrense, så betaler du det for å sikre deg et eksemplar.

I den tiden vi er i nå, hvor dette er så populært som det er, så tror jeg ikke folk tenker så mye på kostpris og hvor lenge siden det ble sluppet, de kjøper det for å ha det på veggen koste hva det koste vil.

Ser at vi skriver mye det samme, men at 8-9k for dette trykket er alt for mye synes jeg ikke.

Kanskje markedet tar feil noen ganger, men om det ikke er noe marked for det du ønsker, så betaler du gjerne litt ekstra når først muligheten byr seg :slight_smile:

Den rød som nå ligger ute til 9k har “lånt” mitt bilde (i denne tråden). Kan i det minste selge sitt eget trykk :face_with_raised_eyebrow:

Da sender du en beskjed til selger å ber han fjerne bildet :slight_smile: Når jeg så annonsen tenkte jeg meg en gang at det var du som solgte siden det var samme bilde som du delte her…

Skal gjøre det. Lurte litt på retningslinjer her :wink::+1:

Hei.
Noen som har fått rammet inn trykket og kan vise frem eksempler?

Skal til rammemaker lørdag, skal prøve å huske å komme med bilder av resultatet :slight_smile:

Var ikke så lett å få bilder uten gjenskinn av lamper og slikt, men her er gave til min mor. Hun ble meget happy!
Dobbel passepartout, med svart på innerste og art glass.

Dårlig bilde med mye gjenskinn men flytende med dobbel passepartout og rød bakgrunn.

Snik selger unna noen AP - verdt et forsøk for de som misset på slippet. Se snik på insta

https://instagram.com/p/BaJRT0inXmG/

De forsvant fort :thinking:

Nå ligger det jo ute en til salgs her på kunstveggen;

Feil farge for min del samt litt short on cash for tiden, men kommer Brass ut for salg tar jeg opp et forbaska lån. :smiley:

Da var vår komt på veggen.
Flytende innramming med hvit avstandslist og artglass!
Storfornøyd med vårt aller første kunstkjøp!

Veldig passende med flytende innramming :slight_smile:

https://www.finn.no/108321085

Ser at det bl.a. sleges en Brass Edition, men prisen tilsier at det kanskje er gull?! :smirk:

Auda. Selger har mye snacks her, men 20 lapper for brass er det etter min mening ikke verdt. Tror jeg kunne lagt meg på 10-12k. Urimelig lavt?

Forøvrig var den SNIK Whatson colaben veldig fin.

Han håpet på rundt 25 for collab

Noen som fikk med seg hva lofoten gikk for her? Og er ikke dette en flott mulighet for Kitty Riot for forumets medlemmer? :slight_smile:

Jeg var litt kjapp med å svare her, tenkte på den Snik Whatson som ble postet i går kveld :see_no_evil:

Lofoten gikk for 30k.