Søker tips - Originalt til ca 100 000,- - Hva ville du kjøpt?

Hei,

Helt fersk på denne siden, men ser at det er mye kompetanse her. Jeg har en liten samling idag, med blant annet Anders Slettvold Moe, Unni Askeland, Jan Terje Rafdal, Bjarne Melgaard + noen mindre kjente. Fullstendig bitt av basillen (med en misfornøyd samboer;).
Nå er jeg på jakt etter noe originalt på over 100 cm til ca 100 000,-. Har en ledig vegg!
Har dere noen tips? Gjerne kunstnere som er noe etablert, men som du tror kan få sitt store gjennombrudd en gang i fremtiden.

På forhånd takk.

Jeg vil anbefale en tegning av Julie Nord hun er representert av Galleri Tom Christoffersen, eller et foto av Trine Søndergaard som er representert av Galleri Martin Asbæk.Prisen på en tegning av Nord ligger rundt DKK 80000 og et foto av Søndergaard ligger rundt DKK 90000 i størrelser over 100 cm.Det er innkjøpt av sentrale internasjonale samlinger.Jeg har kjøpt arbeider av begge kunstnerne.

2 Likes

Du har jo mange norske kunstnere, hva med å se på noen utenlandske? Warhol, Haring, Banksy? Blir nok ikke originaler da… :slight_smile:

En utenlandsk hadde vært rett nå, enig i det :slight_smile:

Mine favoritter; Dale Vn Marshall og Russell Tyler. Litt billigere en du tenkte kanskje.

1 Like

Veldig kult, hva ligger de på da?

Miaz Brothers på canvas tror jeg at jeg hadde lett etter. Var en til salgs på UAA for en stund siden for rundt £6500.

1 Like

De minste originalene koster kanskje 15-20.000 også øker det på oppover. Tror du får ca 170x170 meter av Dale for rundt 100 pluss minus.