Stor Dolk-sak i A-magasinet idag

Du pleier generelt å ha en sarkastisk tone til det meste her inne, antar det samme gjelder med den statementen der? :confused:

Ser jeg glemte noen smilys, men var ikke ment sarkastisk. Får håpe konseptet ser like bra ut på utstillingen og er spent på “streken” live :slight_smile:

Denne tråden er jo et eventyr å lese på nytt nå😂

1 Like

Fantastisk intervju!! Noen som har noe som helst anelse om hva man må ut med for å skaffe seg et bolde??
Provoserende bra!!

Ser veldig bra ut.

En gammel fotballklisje; Form is temporary, class is permanent!

1 Like

Noen som vet noe om priser på de nye bildene?

Fra 180k

Hva lå verkene på sist han hadde utstilling?

Lerretene lå på 180 til 220

Er det kun lerreter ? Hvor er det billig å bo i Bergen ? :stuck_out_tongue:

Nå siktet jeg til Wildlife-utstillingen som @Pinkerton spurte om. Vet ikke hva prisene ligger på nå :slight_smile:

Morsomt konsept det her. Dolk tar kunsten sin tilbake til det helt grunnleggende innenfor graffiti. Graffiti fra det italienske ordet “sgraffiare” (å ripe opp). Hva er nærmere “sgraffiti” enn nettopp en nøkkel på billakk. Kanskje også underliggende en kritikk av de andre kunstnerne og Dolks siste verker som endt opp på helt feil sted (kunstnerisk sett), mens Dolk nå beveger seg i retning av røttene sine og til graffiti-kunsten.
Det er min tolking i hvert fall :smile: Morro blir det uansett

Det jeg har sett av dette spraylakk greiene gir meg ingenting, inkludert Insta videoen.

Men kanskje jeg skifter mening etter å ha sett utstillingen.

Kan noen av dere andre forklare meg hva som er så fantastisk, sett bort fra at han prøver noe nytt?

Jeg er stor Dolk fan og prøver virkelig å være åpen for noe nytt!!

Jeg liker det Dolk sier om det perfekte. Det perfekte er kjedelig.

2 Likes

Different strokes for different folks…

Mhmm. Men det uperfekte er ikke automatisk spennende.

Personlig ser jeg på det som samfunnskritikk. Spennende og provoserende.

1 Like

Må si jeg setter mer pris på håndverket fra de som har lakkert platene i utgangspunktet, enn den kunstneriske ødeleggelsen. 2 år i studio for å perfeksjonere vilkårlig oppriping med nøkkel og skrujern? På den tida burde han kunne risset inn et selvportrett á la Push i hver eneste lakkflate.

It’s just against the rules, som Vincent Vega sa.

3 Likes

Det er en kompleks verden.
Man kan jo spørre han her? http://www.bt.no/kultur/Festspillkunstneren-fyrer-los-mot-gatekunst_-Aulie_-Sand-og-nordmenns-kunstdannelse-3599794.html
Han stilte ut dette i 2014:
http://artaddict.net/events/article/3193/fredrik-varslev-andrew-kreps-gallery

Etter lang tids oppussing her i huset har jeg mye kapp med bygningsplater som jeg har tørket av malingspensler og ruller på. Så her er det potensiale ser jeg:-)

1 Like