Svak krone, fordel ebay?

Hei, har hatt et par trykk jeg har vurdert å slege unna. Har tenkt at det kanskje kan være mer attraktivt å bruke ebay nå som krona er svak, og dermed kan selge til “gjeldene pris” pund, euro eller dollar. Noen som har erfaring med ebay salg, pros/cons?

Det vil jo i teorien være en fordel, men det norske markedet/finn.no ligger såpass mye høyere enn resten av verden (på dolk, whatson, dot, pøbel iallefall) så ikke sikkert det et så mye å hente når alt kommer til alt.

Helt enig med Phly. Du kan jo også prøve deg på BF først, men husk å lese oppskrift for salgstråd, vær høflig og ikke pris for høyt.

Det kommer veldig an på trykket som selges. Som regel er det lite å hente i kroner og ører. I tillegg ligger det verdi i å slippe usikkerhet ved salg til utland og hvis du kan selge et trykk i 10k-klassen til tusen kroner billigere i Norge enn på ebay så er det en bedre deal.

Jeg solgte nylig en vandal til Portugal. Det tok en måned før den kom fram. Kjøper ble utolmodig og jeg risikerte at han brukte kjøpsbeskyttelsen hos paypal. Den lå hos tollen i Portugal, men det var ingen melding på tracking nummeret og postvesenet i Portugal trakk bare på skuldrene.

Når det er sagt så er vandal et av de få trykkene som er mer verdt i utlandet enn i Norge. Det vil dog fort snu seg

Takk for tips folkens! Ser ut som jeg kan få solgt i norge og kan spare meg for alt hasselet med å sende utenlands etc, så da gjør jeg nok det om ikke blir veldig stor forskjell i salgspris.