Tips til innramming av Sandra Chevrier - LA CAGE ET LA TRACE DU CRAYON

Hei

Jeg har kjøpt mitt første trykk og trenger tips til innramming. SC-LA CAGE ET LA TRACE DU CRAYON .
Størrelse på trykket er 73.5 x 60 cm.
Kunne tenkt meg svart ramme, enten med passepartout eller flytende innramming. Noen som har noen tips og ideer?

1 Like

Tenkte å gå for svart liste med flytande kvit pasp på min.

1 Like

Gratulerer med første kunstkjøp😊
Se godt gjennom “din kunstvegg” og så tar du med deg trykket til en rammemaker og har god tid til å prøve deg frem. Det er ganske morro.

Men har du en bedre halvdel så er det bare å ta seg en bolle og si ja. Da er sjangsen for trykk nr 2 og 3 mye større​:blush::blush:

1 Like

Gratulerer med første trykk Fredrick!

Her er noen tips til innramming:
Det er ikke så enkelt å se av bildene kanskje, men her har man flytende, enkelt/dobbel passepartout og sort, brun eller eik ramme.

Jeg tror lys eik med enkel pp er min favoritt, men det må man se nærmere når man får trykket. Det er jo noe blått i dette,

16 27 36 07 16 38 ![12|313x363]

3 Likes

Takk for mange bra ideer. Det blir spennende å komme til rammemakeren og prøve seg frem. Hvor lenge bør et trykk ligge i press før det skal rammes inn? Ved flytende innramming, er 4-5 cm anbefalt fra list til trykk?

Det kommer an på hvor lenge det har ligget i rull. Alt fra 0 dager til 4 uker.

Jeg har 2-3 cm på noen av de flytende hos meg. Det kommer an på størrelsen på trykket.