Toll igjen

Har aldri betalt gebyr om det var riktig merket. Alltid fått kravet slettet om de først har tatt feil. Senest for 1 måned siden. De kan ikke ta gebyr om det ikke skal tillegges importavgift. Om du derimot ønsker betale gebyr sier de sikkert ikke nei takk.

“De kan ikke ta gebyr om det ikke skal tillegges importavgift”

Håper jeg tar feil, men jeg finner ikke noe om skriftlig om det.

Jeg hadde en lang runde med dem for noen måneder siden.
Dette er nye regler fra 2019.
Jeg hadde to ulike forsendelser som ankom Norge og begge var merket veldig tydelig og korrekt iht deres regler.

Tror derimot de ikke har rukket å implementere dette på alle kontor rundt om.

@OlaNorman mener du at en ikke skal betale eller betale disse 351?
Sist sending sendte jeg inn papirer på forhånd, men fikk 351 i gebyr og Mail om at dette var pga jobben de gjorde

Det samme skjedde med meg, diskuterte med 2 ulike kundebehandlere. Måtte betale 341,- for jobben de gjorde.

Korreksjon 341 og ikke 351

Om man tar tollbehandlingen selv, slik jeg gjorde på kaia i Oslo så skal man ikke betale de 300+. De mente derimot at jeg skulle betale 150,- for at de hadde oppbevart trykket mens det var «til behandling». Lagerkostnad kalte de de hos Posten. Nytt av 2019…

Har søkt litt rundt på posten sine sider for å reservere meg mot automatisk fortolling. Uten å bli noe særlig klokere. Noen som kan peke meg i riktig retning?

Jeg fikk denne infoen for noen uker siden:

Det er mulig å reservere seg mot ordinær fortolling hos oss.
Du må sende en skriftlig melding med ditt fødselsnummer (11 siffer ), navn og adresse til:

Posten Norge AS
Tollproduksjon
Postboks 500, Alnabru
0024 Oslo

Vi vil da registrere at du har reservert deg og sende deg melding når det kommer sendinger til deg. Du må sende oss dokumentasjon på gjennomført fortolling hos Tolletaten for å få tilsendt sendingen.
For mer informasjon, se:
Fortolling på sendinger fra utlandet

1 Like