Trykk med "metall"-bakgrunn

I min leting etter originaler kom jeg over et a/p trykk som jeg ikke kunne si nei til.

Trykket er laget på “metall”-bakgrunn og ser veldig bra ut.

Jeg lurer likevel litt; det er striper over alt på metall-bakgrunnen - dvs. helt tynne striper av varierende lengede, alt fra 2cm til 5-6cm.

Snakket med galleriet som jeg kjøpte dette fra, og de mente at stripene var kommet som en del av trykkeprosessen. Videre mente de at kunstnerne aldri signerer på trykk dersom de ikke selv er fornøyd med resultatet.

Er dette normalt - f.eks. på metall-trykkene til Snik og Whatson?

Hvis du ser i annonsen under, på “Kiberg” så er dette fullt av skraper og andre ting, men det skal være slik.
Svaret på spørsmålet ditt er enkelt, er det meningen at stripene skal være der som en del av utrykket - ok. Er de kommet som et biprodukt av en trykkeprosess og var ikke ment å være der må du kreve pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd.

Takk for svaret,

Med hensyn på Kiberg - trodde dette var et brukt veiskilt, ergo ville jeg forventet riper osv.

På et trykk ville jeg forventet helt ren og blank overflate - er her jeg lurer på om jeg forventer for mye gitt metall-bakgrunnen :smile: