Trykk skadet etter inspeksjon av 3part

Håper noen kan hjelpe meg med deres tanker om denne saken. Jeg kjøpte et trykk fra utlandet, ryddig og profesjonell selger, fikk bilder av alle steg i innpakkningsprosessen, skrev alt perfekt på tolldeklarasjon.

Når jeg henter trykket på posten viser det seg at tollen har åpnet forsendelsen (klart merket med toll). Selv om all dokumentasjon var tilgjengelig.

Det har seg slik at trykket har fått 2 skader i denne prosessen, 2 bretter som går ca 10cm inn i trykket (over signatur), den ene er verre enn den andre da fibre er knekt og det er en hvit linje over en ellers grå bakgrunn.

Posten/tollen har påtatt seg ansvar for skaden som er positivt. Men da er spørsmålet, hvordan skal det kompenseres. Har foreløpig 2 valg, 40% av verdi refundert, eller returnere til destruksjon og få 100% refundert.

Hva tenker dere? Er 40% for lite?
20190306_200438|281x500

1 Like

Her tenker jeg 40% er for lite. Har hatt en litt annen case med Posten, hvor tuben ble skadet under sortering. Kjøper fikk da samme valg, men da med 70% av verdien av trykket i erstatning eller 100% hvis det ble destruert.

1 Like

Få tilbake pengene dine og kjøp deg noe annet (evt samme igjen). Så lenge motivet er skadet er det vanskelig å gjøre noe med det.

5 Likes

Enig med de over. 40% virker lite, og hvis dette er noe som er mulig å skaffe på nytt ville jeg heller tatt 100% refusjon.