Håper noen kan hjelpe meg med deres tanker om denne saken. Jeg kjøpte et trykk fra utlandet, ryddig og profesjonell selger, fikk bilder av alle steg i innpakkningsprosessen, skrev alt perfekt på tolldeklarasjon.
Når jeg henter trykket på posten viser det seg at tollen har åpnet forsendelsen (klart merket med toll). Selv om all dokumentasjon var tilgjengelig.
Det har seg slik at trykket har fått 2 skader i denne prosessen, 2 bretter som går ca 10cm inn i trykket (over signatur), den ene er verre enn den andre da fibre er knekt og det er en hvit linje over en ellers grå bakgrunn.
Posten/tollen har påtatt seg ansvar for skaden som er positivt. Men da er spørsmålet, hvordan skal det kompenseres. Har foreløpig 2 valg, 40% av verdi refundert, eller returnere til destruksjon og få 100% refundert.
Hva tenker dere? Er 40% for lite?
20190306_200438|281x500