Urban kunstauksjon - 10 - 22. november 2021 - Blomqvist + Kunstveggen

Artig auksjon. Og fint at det er såpass bra med salg for sjangeren. En del av de usolgte synes jeg var priset vel høyt også (les: Banksy, Pøbel AP’ene etc), men forstår jo også at selger tenker at man ikke lar dem gå for mindre. Sånn er det.

Noen som gidder å kjøre til Bergen med Martinez’en min :slight_smile:

6 Likes

Grattis @per! :slight_smile:

1 Like

Banksy welcome mat gikk for 20.625 inkl bp.

3 Likes

Jeg skjønner det godt, hadde nok ikke turt det selv å legge ut noe for under det jeg selv ga for det. Men ser jo at det å få med noen til å by er det som skal til :blush:

joa, sant…

1 Like

Til info - hjemmesnekret PDF med resultater.
Nesten alle verkene er med i PDFene lengre nede (manglet de 2 første) i PDFene:
Forbehold om feil - bruk Blomqvist som korrekt referanse.

3.-102
Urban Kunst _ Nettauksjon _ Blomqvist - Blomqvist Kunsthandel_1-2.pdf (3.7 . MB)

Resten:
Urban Kunst _ Nettauksjon _ Blomqvist - Blomqvist Kunsthandel_2-2.pdf (4.1 . MB)

14 Likes

Kan noen forklare meg hvordan en sånn pris er mulig å oppnå når det ligger to stk på Finn.no til under 10k?

6 Likes

Tusen takk til alle som deltok på vernissagen, som har sett utstillingen, gitt hyggelige tilbakemeldinger eller bydd!

Kunstveggen-forumet ble startet tilbake i 2013 og det er utrolig gøy å se utviklingen til en kunstsjanger mange her er glade i, og som kanskje opprinnelig startet interessen deres for kunst!

Vi er utrolig fornøyde med auksjonen hvor målet var å vise frem og tilby et bredt spekter av norske og internasjonale kunstnere innenfor alle prisklasser.

110 av verkene ble solgt og sum tilslag var hele ~ 2,5 millioner!

Det var første gang vi arrangerte dette, og vi tar med oss alle tilbakemeldinger og innspill til evt. neste gang :slight_smile:

Hvis noen skulle være interesserte i usolgte verk, så er det bare å ta kontakt med Blomqvist for å høre om dere kan få til en “deal” med selger! kontakt@blomqvist.no

39 Likes

Well done! Mye strålende verk og det aller meste solgt. Kan ikke bli bedre

5 Likes

Noe annet som er interessant er at det er omtrent 7 forskjellige budgivere som er med på å by på «Making a martyr» inkl. gebyrer etter at den går forbi og blir dyrere enn den billigste på Finn.no.

Kanskje svarer ikke personen som selger på Finn.no de som vil kjøpe til 7,5k, eller kanskje markedet i ferd med å snu litt oppover igjen etter at flippere en periode har overøst markedet med trykk.

1 Like

Uansett stor takk til Kunstveggen og Blomqvist for en flott auksjon! Fikk tilslag på et verk, og gleder meg til å hente det senere denne uken.

12 Likes

That was fun to see, well done guys, good job !

12 Likes

Fett å se!

Har sendt mail på 2 verk selv, så får vi se. Om de skal ha salær og sellers fee
.

1 Like

Folk går bananas på auksjon. Det enkle svaret hehe

2 Likes

Interessant å se at Sandra Chevrier lerrettene ble solgt. Hadde inntrykk av det var vanskelig å selge de på andrehåndsmarkedet. Er ikke helt sikker på hvor inntrykket kommer fra men.

2 Likes

Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne. Mitt inntrykk er at mange av de som handler hos de store anerkjente auksjonshusene ikke engang har et halvt øye på finn. Årsakene til det er mange, men en av de er nok at etablerte auksjonshus har en del faste kunder som liker tryggheten de får ved å handle der og unngår en del “hassel” ved å benytte de som mellommann. Selv er jeg ikke fullt så satt at jeg ikke benytter finn, og klarer fint både å kjøpe og selge i begge markeder, med de forskjellene det innebærer. Har både kjøpt og solgt på flere av våre egne auksjonshus, og det er jo svært behagelig å ha noen som finner egnet kjøper og som i tillegg klarer å oppnå en bedre pris enn jeg ville gjort privat. Slipper også å involvere meg personlig, da de fikser alt for meg. Jeg sier nødvendigvis ikke at det ene er definitivt bedre enn det andre, men det er viktig å være klar over forskjellene, og muligens også klare å sette pris på de. Ja, de tar seg betalt for å være mellommann, men det gjør også gallerier. Veldig spennende å oppleve gårsdagens auksjon på nett og jeg tror som flere allerede har nevnt at dette nok blir å anse som en slags brekkstang inn i norske hjem for urban kunst formidlet via et anerkjent auksjonshus i Norge. Kudos!

8 Likes

Fantastisk bra auksjon. fantastisk mange fine bilder og mesterverk. Gøy å se flere Banksy. Tommel opp. Selv “gikk jeg hjem” med så mange som 0 godbiter, etter å hatt en god fight på samtlige bilder. :slight_smile:

Vist noen skulle ha vært litt overangasjerte, å kjøpt mer enn planlagt. Så er det bare å ta kontakt. :rofl:

Gleder meg til nest gang!!

3 Likes

Vell blåst innholdsrik auksjon. Usolgte, røverkjøp, kupping, bomkjøp og noen luringer som prøver å påvirke markedspris med å betale overprice.

1 Like

Jeg tror timingen med Sandra-utstillingen i Oslo var perfekt. Men enig, artig at samtlige lerret av Sandra Chevrier ble solgt. Det siste ble det også kniving om, mellom to budgivere.

2 Likes

Det største var jo ikke akkurat gratis heller, så bra tegn for hennes marked.

2 Likes