Utdatert innhold

bleken-sig-akvarell
Er det noen som har sett Håkon Bleken signere på denne måten? Fra en Finn-annonse for akvarell til 40k

Slik er Blekens normale signatur:
blegen-sig-999

3 Likes

Den signaturen virket ikke helt overbevisende for min del. Nå er jeg ingen ekspert, men noe skurrer med den B’en synes jeg. Ser ut som signaturen er mer “tegnet” enn signert. Ser ut som en signatur med uvanlig dårlig flyt. Selv om det sikkert ikke florerer av falske Bleken, så forstår jeg samtidig at enkelte kan la se friste til å prøve seg med en etterlignet signatur som gjør at et bildet som før var verdt 400 kr kan selges for 40k - spesielt med et usignert verk som flørter med formspråket til en kjent kunstner. Lett-tjente penger. Så da tar de sjansen på at den ikke faller i hendene til et trent øye. Og i tilfelle det blir oppdaget kan de bare spille intetanende og innta en offerrolle for å avvæpne en ellers ubehagelig situasjon.

For all del kan den være ekte. Men som jeg tolker trådstarter, så ble heller ikke jeg helt overbevist.

1 Like

Kan selger dokumentere hvor verket er kjøpt?

Har Bleken et hovedgalleri som representerer han?

1 Like

HB har ikke barn. Står i intervjuet av han her: Kunstsamler Tore A. Holm møter kunstneren Håkon Bleken | Fineart.no

1 Like