Veldedighet for Eco Moyo Education Center

Eco(Økologi) som i at dem dyrker sine egne grønnsaker. Visjonen på sikt er at skolen skal kunne driftes av inntektene ved salg av grønnsaker, frukt o.l

7 Likes

Det er forholdsvis vanlig at skoler på det afrikanske kontinentet driver jordbruk for å finansiere skoledrift og forsyne elevene med mat(gjerne dagens eneste). Det er nok ikke noe utover det som ligger i navnet nei. Om skolen følger en av verdensreligionene og stiller krav til elevene i forhold til religion, hvilket heller ikke er uvanlig, er derimot en annen sak. Dette kan helt sikkert Calizto svare på.

Eco er en forkortelse for Ecology, Moyo er “Hjerte” på Swahili. Det ligger ikke noe annet bak det navnet enn at man skal vise kjærlighet til økosystemet og omgivelsene våre :slight_smile: Dette er viktig lærdom for barna videre i livet, å kunne produsere sin egen mat i fremtiden i et samfunn hvor penger er ingen selvfølge.

8 Likes

Det er dette jeg er redd for, dere lurer inn i elevene utopiske ideer om at alle skal produsere sin egen mat. Og nå ber dere oss om å støtte dere.

Bare slutt med en gang!
Dette er ikke en tråd for slike diskusjoner.

22 Likes

Jeg kjenner til ateistiske organisasjoner, kommunister, som støtter skoleprosjekter i Afrika. Dette tilfellet minner om det samme, bare mer økologisk rettet. Jeg syns eventuelle støttespillere bør få vite hva de støtter, det er alt.

Det er jo ingen hemmelighet - her er nettstedet: https://www.ecomoyo.com

Det er bare å sette seg inn i ting før man uttaler seg…

Lykke til med auksjonen, håper dere får inn latterlig mye penger :slight_smile:

10 Likes

Kutt nå ut denne problematiseringen som bygger på et I-landssyndrom… Hadde du vært like sulten, som mange av disse barna, hadde du ikke orket å tenke tanken en gang…!!

Stå på @Calizto :+1:t3: Dere får min støtte :blush:

12 Likes

Nå kom du meg i forkjøpet @Gammel_Erik

Sjekk ut ecomoyo.com eller evt facebook siden HER

Det er overhodet ingenting rundt dette prosjektet som holdes skjult, synes det er veldig synd at du ikke setter deg inn i hva du uttaler deg om.

Ved et google søk på “Eco Moyo Education Center” kommer man rett inn i denne tråden på kunstveggen, så tror ikke du helt forstår hvilke konsekvenser slike kommentarer kan få for et prosjekt som dette som så langt driftes av private donasjoner og denne auksjonen.

At du kjenner til ateistiske organisasjoner som støtter skole prosjekter i Afrika, vil ikke si at dette er det.
Jeg er rett å slett sjokkert over at du kan komme med slike påstander.

Jeg foreslår at du besøker Eco Moyo Education Center som frivillig, så vil du forhåpentligvis få et annet syn på prosjektet.

Om du fortsatt skulle ha noen spørsmål rundt prosjektet, så foreslår jeg at du sender meg en PM, så skal jeg sette deg i kontakt med en veldig hyggelig norsk dame som driver skolen :slight_smile:

16 Likes

Grunnen til at jeg ikke er sulten er at jeg slipper å dyrke min egen mat. Det samme gjelder deg. Denne diskusjonen kunne ikke foregått hvis vi måtte dyrke vår egen mat. Kapitalismen gjorde det mulig for noen å utvikle datamaskiner.

Vi holder disse barna nede i fattigdom og nød dersom alt vi lærer dem er at de skal dyrke sin egen mat.

Nå har trådstarter bedt deg om å ta diskusjonen videre på PM, så da foreslår jeg at du respekterer det.

6 Likes

Kjør på med godt arbeid Calizto! Så ser vi fremover…

1 Like

Da er det tid for dagens siste forsmak på hva som kommer for auksjon veldig snart :wink:

SNIK x Martin Whatson - GOING.GOING.GONE Original på papir

25 Likes

Da er det dags for dagens første preview.

Jeff Gillette - Big Apocalyptopian Rat

Donert av en samler og venn

7 Likes

Folkens! Med denne posten vil jeg gjerne informere om at auksjonen nå er LIVE.

HER finner dere alle verk som er donert til denne auksjonen :slight_smile:

Lykke til, til dere som skal by på noe av dette.

Om det er noen spørsmål rundt noen av verkene er det bare å kommentere i denne tråden, så går informasjonen ut til alle :slight_smile:

Her er den siste teaseren jeg kommer med :sunglasses:

PEZ x Whatson - Alter Ego Test Print

17 Likes

Mye bra :ok_hand: Håper du/dere håver inn :moneybag::moneybag::moneybag:

1 Like

Lykke til, både til EcoMoyo og resten av Kunstveggen. Auksjoner er skumle saker blir fort bitt av budene og da går prisene fort opp! Men det går til en god sak så KJØR!

1 Like

mye bud inne allerede, godt at den PEZ/Whatson collaben går billig :money_mouth_face:

2 Likes

Er det noen som har problemer med å finne auksjonene? Jeg har problemer med at hvis jeg går inn med mobilen på linken til ebay profilen, så får jeg opp en error melding.

1 Like

Her er allefall en LINK til mobil

Og her er LINK til PC/Mac :slight_smile:

1 Like