Verdi av ferdig innrammede trykk vs uinnrammede

Har du noen eksempler hvor du har fått pris på uv70 glass mot uv99 plexi? Hvor stor forskjell snakker vi?

Top of the top pleksi har vel veiledende rundt 12k per kvm. Uvar70 er vel kvm-pris rundt 2k i Bergen.

2 Likes

Noen som vet om tilsvarende produkt selges her til lands,og evt hvor?

1 Like

Usikker, men Ramme Service i Bergen leverer “Optimum museum acrylic 3mm UV99%” som er rimelig heftig.

Siden vi allerede er off-topic, jeg fikk den blå torskeholderen innrammet med noe rammemakeren kalte «museumsglass» og piperøykeren med Artglass UV70 fra et annet verksted. Trodde det var samme sak inntil de kom på veggen, men det er himmelvid forskjell - UV70 kan man speile seg i, museumsglasset er nærmest usynlig og gir kun duse lysreflekser. Er sistnevnte pleksiglass mon tro?

Klarer du å speile deg i UV70 glasset ville jeg vært skeptisk til om det var UV70. Bruker kun UV70 selv,men har til gode og kunne speile meg. Men det er kanskje forskjellig kvalitet der og??? Pleksiglass kjenner jeg lite til,men ser jo at du har en forskjell på dine bilder.
Pleier ikke UV70 ar glass og evt kun gi et grønnlig gjenskinn isåfall. Ihvertfall ikke blankt.

Det meste som selges av vanlig kopipapir i 90gr,er syrefritt,og med syrefri tape fra evt ClasOhlson,så er vel det fullt brukbart,eller??