Verdivurdering for potensielt kjøp av maleri av helene knoop

Er interessert i å kjøpe maleriet som Helene Knoop har laget som heter “remis”.
Ser nå at det har kommet ut for salg på finn.no. Siden jeg aldri har hørt om henne før jeg så dette maleriet, lurer hva den egentlige verdien på dette er om noen klarer å anslå dette.

2 Likes

Absolutt ikke ment som noe diss - bare genuint lurer - hvorfor vil du ha et portrett av Magnus Carlsen på veggen? Jeg kjenner heller ikke til verdien på Knoop’s verk, men for 250K kan du få det meste av top klasse verk fra up and coming samtidskunstnere både i Norge og utenlands. Ser at trykkene hennes går for 1-2K på fineart (Helene Knoop - kunst til salgs, bilder, biografi og CV), og med 10-gangeren for originaler virker 250K veldig høyt (selv om det er større enn trykkene da). Mine to cents.

6 Likes

Et maleri av Helene Knoop i denne størrelsen ville jeg satt en vurdering på 100 til 120 tusen på. Knoop er en meget god figurativ kunstner.

3 Likes

Norwegian market for fine art like this is tiny. Primary prices relative to the secondary market are insane. You could buy a piece of Norwegian art history for that price, Munch for example. It’s the same price as HARALD SOHLBERG “Vinternatt i Rondane” , Per Kleiva’s finest, etc etc. I’d take some time to figure out what you really want. If it’s “chess” related, start with Duchamp and see where it takes you.

6 Likes

Du får originaler av nasjonalskatten Rolf Groven til under 30K. Betaler du 250K for dette får du aldri igjen pengene. Ei heller hvis du betaler 100K. Har du for mye penger og elsker motivet, knock your self out.

7 Likes