Victor Ash - populæritet og prisnivå

Yo!
Hvor er kunstner karrieren til Ash på vei?
Hva tror dere om prisnivå på hans astronaut: 90 edition, 200 edition, original på papir, canvas?

2 Likes

Det ble vel nylig solgt ut, så trykket burde vel ligger litt over kostpris atm?

De har fortsatt 200 edi på nellyduff til £175

Og 180 € hos urbanspree.

http://www.urbanspree.com/screen-prints/307-victor-ash-astronaut.html

Vurderer å slå til på en original på papir, men av en eller annen grunn har ash droppet det sorte som renner ned fra astronauten… Valgets kval!

Har du bilde av det?

1 Like

1 Like

One hit wonder som melker det beste motivet sitt, som John Doe?

2 Likes

Helt klart! Et godt motiv, det skal han ha.

Hvor får en kjøpt orginal på papir? Av ash direkte? Pris? Har selv astronaut på lerret og det er klart favoritten i samlingen.

Victor Ash’s ‘Astronaut/Cosmonaut’ might be one of the most recognized works of graffiti art in the world. Reprinted on tee-shirts, postcards, poster prints and stickers this mural is prominently displayed on the side of a white, cement building in the Kreuzberg district of Berlin. ‘Astronaut/Cosmonaut’ tells the story of a spaceman suspended in both atmosphere and time - his face is obstructed by his helmet and black paint drips past his frame and all the way down the wall. The painter himself has been working in the graffiti art medium since the early 1980s and is considered one of the pioneers of contemporary Berlin street art. His pieces always aim to comment on present-day issues, especially those significant to the city’s youth.

1 Like

Jeg slo til på et fra Urbanspree; kommer jeg til å angre?

1 Like

Du kommer ikke til å angre. Kuleste bilde jeg har på veggen!

1 Like

Utsolgt på urbanspree eller bare jeg som ikke ser kjøp knappen?

Ser ut som de fremdeles har noen igjen her: http://www.nellyduff.com/gallery/victor-ash/victor-ash-astronaut-small

1 Like

I frykt for å angre i en senere setting slo jeg til på en jeg også :slight_smile: for bra motiv til å la seile forbi

2 Likes

Pussig hvor stor makt et kunstforum egentlig har. Både de siste SC og nå Astronautbildene blir revet vekk så snart de får omtale. Spesielt Ash har tatt lang tid å selge ut før, men når folk skjønner at det nærmer seg slutten…

6 Likes

Er interessen for Astronaut dalende? Eller er det fortsatt en grei “investering”?
Kan man forvente videre økning i pris?

Har vel ikke beveget seg så mye i det siste, går ett for 3.5k på finn.

Vel hvis du liker bildet er det vel en fantastisk investering sett i forhold til belastningen på lommeboken :wink: men en fremtidig verdiøkning er vanskelig å spekulere i, det kommer vel litt an på hva kunstneren selv lager og gjør i fremtiden. Jeg for min del ser ikke bort fra at dette kan bli en klassiker.

Jeg liker det veldig godt! Prisen er jo ikke akkurat svimlende heller nei, så det blir nok kjøp! :smiley:
Mitt første “skikkelige” verk!!

Føles som om jeg har åpnet døren å steget ut i en helt ny verden, naken!
Farlig, spennende og lærerikt på en gang…

Satser på å “kle på meg” mer å mer etterhvert som jeg går videre :blush:

5 Likes