Whatson - David (Canvas, 2013)

Hei!

Noen som har noen formening om markedsverdi på denne?

Canvas, 70 x 100 cm (edition of 10).

På forhånd tusen takk for hjelpen!

5 Likes

75-80k. Dette baserer jeg på kvadrat-prisen til MW og popularitet av motivet. Dette er passe størrelse på, motivet er ikke druknet i tags samt det er fra hans gamle tider hvor tagsene fortsatt ikke var perfeksjonert og fortsatt “gateaktig”.

1 Like

Det lå en slik ute for 129000 på Finn for et par måneder siden, ganske sikker på at det var fra samme
Men vet ikke om den ble solgt da…

1 Like

Utfordringen med kunst i denne prisklassen er at du først må finne noen som har penger, så må du finne personen som er villig til å bruke alle disse pengene på akkurat dette kunstverket. Salg kan ta fryktelig lang tid, med mindre du priser verket slik at flere lar seg friste, ikke bare av verket - men av prisen i seg selv(kunst er jo mer enn bare følelser, har jeg fått høre :slight_smile:).

Om denne lar seg lett omsette for 100k eller 50k vet jeg ikke, men den vil garanert la seg lettere omsette utenlands enn her hjemme.

3 Likes

Tusen takk for svar.

Det var min mor som kjøpte dette verket noen år før hun gikk bort. Selv om hun var i midten av 60-årene var hun begeistret for Martin Whatson, og hun skaffet seg også Toucan, En Pointe og Zebra. Men disse er “vanlige trykk”, kun David som er et canvas.

Ingen planer om salg p.t., men det er jo morsomt å vite at det er reell verdi her i tillegg til affeksjonsverdien.

7 Likes

Verdien er i stor grad der. Som flere klokelig nevner så vil prisen være avhengig av etterspørsel. Lerreter og Whatson er en populær kombinasjon. Jeg vil tippe den realistiske verdien ligger mellom 60 og 100k. Hvis du vil ha kjøper på det kan jeg hjelpe deg.

1 Like

Rexromae was charging $6750 for 100/70 a couple weeks ago. They sold most everything but not everything so I would put that in the range. I think you have a highly sought image and its older but there are 10 so I’d say on the low end $6000. On the high end $10000. You prob land somewhere in that range when you decide to sell. I have no doubt a gallery would get 9000-10000 USD but might wait 6 months or a year to get the right person. I also have no doubt you’d get $6000 fast as I’d pay it.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.