Whatsoon Dancer

Hei, hva er en fair pris for: Whatson Dancer Desert ed. 20, innrammet?
9000.-?

Det er ikke en fair pris. Det er RAN!

Så hva er en fair pris? Pris for dette verket har jeg absolutt ingen formening om.

Skal du kjøpe eller selge? Selger du for 9000,- vil jeg gjerne kjøpe:slight_smile:

Slenger meg også på den… Lett…

Jeg ser for meg at en pris +- 20k er markedspris?

Til info har jeg en sort versjon, dog ikke planer om salg.

Vanlig ligger vel rundt 15000 på finn, mener jeg og ha sett.
Korrekt meg vis det er feil.

Haha!

Dette er nettopp grunnen til at jeg spør, og helt sikkert grunnen til at Kunstveggen.no har et underforum som heter “Prissjekk”. Har forøvrig sett vanlig dancer til 9000.- - derfor denne prisen i første post. Ellers ser jeg jo denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68247996

Jeg har ingen bakgrunn til å mene noe som helst om Whatson sine kunstverk, annet enn mye av det han lager er grisefett.

Hva et verk ligger ute til på finn.no og hva det faktisk blir solgt for, er forøvrig to forskjellige ting.

Forøvrig fant jeg: http://www.ebay.com/itm/Martin-Whatson-Dancer-Desert-Varient-Xx-20-/321932620290
Er ikke denne og Desert Ed. 20 like mye verdt? Det har iallefall jeg inntrykk av etter litt research…

Den du refererer til fra Ebay er jeg 100% sikker på at ikke ble solgt til den prisen, som er rett over kostpris inkl moms i Norge.

Har sikkert blitt solgt noen Dancere til både 9 og 11k, men det va kanskje av flippere som trengte kjappe penger, eller noen som bare ikke ville melke det dem kunne.

Slik det er nå, er det ingen Dancere på finn. Hva ting blir ligger ute for, kontra hva de blir solgt for er jeg enig i at kan vike ved mange tilfeller, men jeg kan også nevne at jeg vet med sikkerhet at Dancer main edition har blitt omsatt for 15k.

Er ikke sikkert Dancer Desert kan omsettes for så mye mer, men vil anslå en plass mellom 17-18k til den rette kjøper.

Det er etterspørsel og tilgjengelighet som styrer prisen.

Hvis noen skal kvitte seg med en ørken danser for 12k uten ramme, så melder jeg min interesse :wink:

Enig med resten av tråden. Dukker det opp dansere i dette prissjiktet tror jeg de forsvinner fort!

Et lite tips er å klikke deg inn på ebay, tast inn verket i søkefeltet og trykk ‘sold listings’ under advanced settings til høyere på siden.

Du kan også surfe rundt på Expressobeans og se konjukturøkninger av utvalgte trykk fra annenhånds markedet. Dette er data hentet ut fra sider som fks Ebay

1 Like

Verdt å merke seg ang. Expressobeans er at dette ikke er en fullstendig liste over salg og datagrunnlaget kan variere en del. Den tar heller ikke høyde for private salg utenfor Expressosfæren eller fra gallerier. For nevnte eksempel med Teddy Riot er siste registrering fra 2013. Bruk det som en indikator, men ikke fasit.

Main er verdt 15-17 og Desert 22-25, det er lavtrykk i markedet nå så det er bare å sitte på ting. : )

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.