Dolk's nye retning

Er vel dolk`s signatur som er buffet nede I høyre hjørnet, noen som klarer å tolke mer av teksten?

Vel jeg tror jeg skjønner 3xchief bedre nå… Var vel noe alla før-nå-fremtiden og et varsel om stilskifte. For min del deler jeg ikke optimismen, og foretrekker klart før-nå over fremtiden. Men vi får se :slight_smile:

1 Like

Det blir spennende å se sluttresultatet på dette prosjektet! :smile:

Gøy :+1:t2:

Jeg tror dette blir knallbra, 100 vegger det kommende året er jo helt rått!

Synes det er tøft at Dolk utforsker nye uttrykk og kunstformer (går mer mot contemporary), de fleste kunstnere endrer jo uttrykk over tid, og etter å ha holdt på med stenciler i 10 år+, så skjønner jeg at han ønsker å utvikle seg videre!

Gleder meg til å se mer :smiley:

Virker som dette kan bli flopp/fiasko eller genialt… Ideen er litt banksy, men de 2/100 virker veldig vågal ut for å være Dolk… Blir spennende å følge d0lk fremover og er absolutt en varm potet for forumet :slight_smile:

Vanskelig å si hva dette er… Lavoppløste fotografier. Er dette to ferdige vegger?

Grå vegger har vi nok av fra før.

Enig med @Virus - det er vanskelig å si så mye om bildene da de ikke er veldig skarpe.

Det er imidlertid flere her som har nevnt 3xchief allerede. Når jeg studerer den tredje høvdingen nøye synes jeg at jeg ser konturen av høvdingen og små “skygger”/“detaljer” så vidt skinne gjennom det grå. Kan det tenkes at noe liknende kan skimtes på veggen i Aalborg??

Jeg nærmer meg dessverre slutten på min ferie så jeg får ikke reist ned for å sjekke det ut, men håper at noe liknende blir å se i Stavanger om en drøy måneds tid… :wink:

Jeg drømte om Banksy og Dolk i natt. Banksy het egentlig Eamus og bodde i Uranienborgveien 24 mens han var i Oslo for å bombe (tagge). Samtidig hadde han og Dolk et partnerskap på gang. Merkelige greier.

Men det viser at ting som dette setter underbevisstheten i gang. Jeg syntes det Dolk gjør her er spennende. Hadde vært morsomt å se gatekunst merge med contemporary. Samtidig krever det ekstremt mye for å lykkes - og man risikerer at det visuelt tiltalende ved gatekunst forsvinner underveis. Den grå veggen ga meg for eksempel ikke så mye, selv om jeg forstår konseptet. Håper at den varsler at bedre ting er på gang - at den nesten er som et sceneteppe som dras fra :slight_smile:

2 Likes

Gleder meg til fortsettelsen! Dette ser veldig spennende ut. Jeg er glad han endelig har begynt med kunst og kanskje er litt ferdig som designer. Jeg tror Dolk er en av de som er moden for steget flere er i ferd med å gjøre, men ikke får helt til.

3 Likes

Finnes det ikke noen bedre bilder av de to veggene? Jeg fant ingenting på Google…

Kanskje det hele er en spøk, 2 nye Dolk vegger og kun 1 dårlig bilde av hver eksisterer på hele Internett? :grin:

2 Likes

Ser det er lagt ut et bilde til. Kan vel ikke gjøre annet en like dette. Surrealistisk.

Bildet fra instagram

Er det i det heletatt sikkert at dette er dolk? Og ikke bare en poser… For enkelt til å like… Kunne like gjerne vert laget av en barneskole elev

2 Likes

Om dette ikke er en slags gåte eller gradvis introduksjon av nye former til den nye ‘d0lk’, så er jeg redd for at han har gått seg vill… Mulig han har vært i søk etter inspirasjon i den villeste jungelen og blitt stukket av skummel mygg og overlevd på magiske sopparter… #abstract #semighosting # foxalot #buffiti

2 Likes

Kanskje han er helt borte fra streetart som den kjennetegnes, men over i contemporary…hvor ting er vanskelig å forstå :slight_smile: spennende uansett…ser ut som en oppbygging av noe,

Wow, wow, wow!

Håper dette kommer som print!

Tuller. Dette var ikke rare greiene, gir meg ingenting .

Er vi sikker på at Instagram kontoen er ekte?

Inside thread information;

1 Like

Hadde vært kult med noe mer info rundt tankene/ideen bak verkene?

Kan dette være fra Dismaland, btw? Dolk & Pøbel har vel deltatt på 2 tidligere Banksy-arrangementer ink. Dolk som har gitt ut trykk gjennom P.O.W…