2 salvadore dali etchings vurderes solgt

Har 2 meget flotte bilder fra le bestaire la fontaine serien til Salvadore Dali fra 1974 som vurderes solgt. Begge er flott innrammet og fremstår strøkne.
Disse er håndsignerte og et er nummerert 14/30 mens andre utgaver jeg har sett er nummererte opp til 250.
Ta kontakt for mer info etc

Noen som kan svare meg på mulig verdi på disse? Kan også vurdere bytte på disse. Både i kunst og annet.

Jeg har funnet en dali priskatalog for 2015 og da står disse med en katalogpris på 6800$ /stk.
Hvor vidt det er rett aner jeg ikke. Har selv arvet disse.

1 Like

Har en del erfaring med Dali fra tidligere. Det første du må gjøre er å finne ut om de er ekte. Fikk du noen papirer i lag med? Videre er disse fra 70-tallet og kanskje oppført med 6800 USD i en katalog, men mest sannsynlig bare verdt noen få tusen norske kroner… 3000-6000.

Takk for svar Erik!

Disse er arvet etter mine foreldre.
Ble kjøpt på fineart i 2001/2002.
Fineart byttet database i 2004 så de har ikke papirer tilgjengelig sa de etter at jeg var i kontakt med dem.
Jeg vet at det ene bildet ble det betalt over 20000.- for (det med ed 30) den gang. De skal også være håndsignerte av dali.
Bildene skal være ekte ifølge fineart og ble rett etter kjøp innrammet av Tores rammeverksted i stavanger.

Meget flotte bilder men ikke helt min greie personlig.

1 Like

Beklager at jeg ikke kan gi deg bedre nyheter. Kjøpte selv tre etsninger av Dali fra et av de største galleriene i Stavanger tidlig på 2000-tallet - alle var falske. Dali har stupt i verdi siden den gang og du kan som sagt ikke regne med å få så mye selv om de var kostbare i utgangspunktet. Hvis du synes de er flotte og det er arvegods så kan du jo vurdere å beholde dem :slight_smile:

1 Like

Ja blir eventuelt å beholde dem selv. Ikke helt min greie men skal selvfølgelig finne en plass å ha dem om ingen vil kjøpe/bytte. Tror uansett jeg skal få dem autentiserte først :slight_smile:

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste innlegg. Emnet kan ikke lenger svares på.