AFK (NO) - Tråden

Dette gjelder bare et fåtall. De aller fleste ble levert eller sendt i løpet av 2 dager, noe som er vanlig leveringstid for de aller fleste nettbutikker. Så kommer det noen man må holde igjen pga. betalingssløsningene varsler om uregelmessigheter (men som regel bare midlertidige varsler) og noen kunder som ønsker å gjøre om på sine bestillinger (endre adresse, hente i stedet for sende, sende i stedet for hente osv) så i realiteten var det enda flere bestillinger som ble behandlet i løpet av de 2 første dagene.

Det meste av arbeidet ved lansering er egentlig ikke selve pakkingen, men administreringen slik at alle får det de skal ha og slik de vil ha det, men hvem som faktisk får først og sist er litt bingo. I tillegg kommer alle henvendelser på dem som håper det er noen ubestilte igjen og det er vel dem jeg har dårligs samvittighet for fordi det er helt umulig å besvare alle henvendelser når det kommer inn 100 henvendelser i døgnet. Da hadde det ikke blitt mye pakking.

Så jeg har forståelse for at folk kan være utålmodig, men det ligger mye arbeid bak en slik lansering. Å være rigget (i påsken) for slike topper er dessverre ikke realistisk. Hadde vi vært ren nettbutikk hadde logistikken vært enklere, men vi prioriterer alltid å ta imot kunder som kommer fysisk inn i galleriet.

2 Likes

Hvis det ikke er realistisk å være rigget for slike topper i påsken burde dere aldri kjørt slippet i påsken? Dere visste at det ville bli solgt ut på minutter.

Om du skal kjøre et stort slipp som du på forhånd vet at dere ikke er rigget for (ref. dine egne ord) bør du i det minste skrive i salgsteksten at varen “vil sendes i løpet av x uker”, slik mange gallerier gjør. Ja, jeg vet at det står “fortløpende fra 6. april”, men det er ikke godt nok når folk står uten varen nesten 2 uker etter kjøp, på forsendelser innad i Norge, spør du meg.

Trykket ble sluppet i påsken pga at det var 3 år siden bildet var på gaten. Det var et av poengene ved slippet.

Det har enda ikke gått 2 uker + og alle bilder er sendt ut. Du må forholde deg til fakta i saken.

Hvorfor er du så opptatt av dette @blanked? Er det fordi du ble moderert tidligere i dag og skjelte meg ut pr PM?

Fordi jeg synes dere driver dårlig kundebehandling. Noe utskjelling har jeg aldri gjort, du må gjerne publisere samtalen vår her slik at alle kan se den.

Er du kunde hos Gategalleriet?

Ta dette privat. Jeg gidder ikke lese mer om denne disputten deres!

20 Likes

12 Likes

Endelig litt action - også skriver du noe sånt…

:joy::joy::joy:

8 Likes

Haha. :joy: Moro med diskusjon, uenigheter og krangel, men her skjønner jeg ingenting.

Du er klar over at jo mer du maser på @azidops her, jo mindre tid har han til å pakke og sende det trykket ditt?

5 Likes

Nå er alt sendt, men du har et poeng. Det er forøvrig ikke et problem for Blanked da han ikke har bestilt, han ønsker bare å holde oss næringsdrivende på tå hevd.

4 Likes

Da legger vi den død.

Nytt spor. Ser ut til at det er nok Sylvi til alle som vil ha, opptelling nu viser 9 på finn.no.

Er nok ikke så enkelt å få med kjærringa på å henge nudes på stueveggen :wink:

6 Likes

Må være en form for rekord? Antall på Finn ifht opplag? Evt antall som har byttet hender ifht opplag

2 Likes

tror vi ser under 10k i løpet av mai. Snart er Erna avbildet på hjørnet med 17.mai flagg og corona sprøyte i armen :rofl:

8 Likes

Blir vel som med de fleste sånne slipp. Flipperne presser prisen ned for hverandre, uten å egentlig bry seg siden det er en del profitt uansett, og så nåe alle har flipp fra seg går prisen litt opp igjen til et stabilt nivå. Jeg tipper rundt 15, men jeg veit jo ingenting.

Erna-bildet kjøper jeg, da!

5 Likes

Nja, for AFK - ja. Men langt tilbake når “Two Souls - Whatson&Chevrier” kom var det vell veddemål her inne på veggen mtp antall verk på finn samtidig. Mener dette låg godt over 10, der er opplaget 295, ca samme.

Om man ser på prisene på det verket, så vet vi vell alle hvordan det har gått, så synes det er interessant å utviklingen rundt AFK og dette trykket. Det ska jo sies at dette uten tvil er norges mest kjente gatekunstmotiv og kommer muligens til å stå igjen som et kjent motiv langt langt fremover i tid også. Det er kontroversielt, litt på kanten, tidsaktuelt (nå, og mange år fremover for vårt samfunn idag) og det pent utført :slight_smile:

PS: Er selv storsamler av AFK og eier mye kunst av han, så min mening her er kanskje for subjektiv… Uansett, kona har godtatt Making a Martyr, så det skal så klart opp på veggen! :slight_smile:

3 Likes

Dette er på ingen måte Norges mest kjente gatekunst motiv. Tenker Pøbel Lovers kommer er par hakk over, iallefall internasjonalt.

Kan ikke sammenligne sandra/whatson colab med denne AFK’en da jeg antar at en større andel av opplaget til AFK endte opp i Norge og at det er bortimot 0 marked for denne afk’en utenfor landets grenser.

Men synes det er spennende og se på prisutviklingen på dette trykket. Kjekt å se at et (etter mine øyne) lite dekorativt bilde er så populært.

5 Likes

8 Likes

Jeg må spørre. Er dette noe du har laget eller er det noe en «kunstner» har laget? Syntes det ligner på 99,9% av stensilkunst som har blitt laget i det siste

2 Likes

Bittelitt oppdatert versjon av AFK “JERNA”, fra 2015, laget som 5 canvas.

Kan veldig gjerne komme som trykk :slight_smile:

1 Like