AFK - stencil kunstner

Fant ikke så mye info om AFK her inne på forumet, så tenkte det var på tide han fikk en egen side der folk kan se og diskutere kunsten hans. Han er en stencilkunstner fra Bergen som har vært aktiv siden 2013. Har dukket opp masse god kunst fra han i Bergens gater den siste tiden. Tror vi kommer til å se mer til han i tiden fremover :grinning: Personlig liker jeg stilen hans veldig godt, men er også spent på å høre andres syn :relaxed:

6 Likes
3 Likes

http://www.bt.no/kultur/Vil-hindre-at-dette-skjer-igjen-3624993.html

Så nå skal de få inn enda mer byråkrati for at en jobb skal gjennomføres. Refererer da til at kommunen skal gjøre sine egne vurderinger på hva som skal få bli i bybildet. Hvor går grensen på hva som kan bevares, og hva som ikke bevares? :slight_smile: Dette kommer til å bli en herlig debatt.

Noen kommentarer som er interessant er jo:
"Sånn er det. Det er gatekunst. Gatekunst er forgjengelig. Vakkert, men forgjengelig. Og nå er det tabula rasa. Klart for ny kunst. Ikke gråt over overmalt kunst. Lag ny kunst."

“Dette er jo sjarmen med graffiti😊 nå har veivesenet ordnet med blanke ark til neste utstilling😊 tenk at Smørsbroen har hatt større kunstnere innom enn flere gallerier i by’n”

Når det gjelder AFK så har han en del kult. Ligger bl.a. en canvas til salgs på finn nå;
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77923689

Før og etter bilder. Idioter. Male over med hvitmaling det flotteste streetart verket noensinne i Bergen i mine øyne😨Stavanger har skjønt det. De maler ikke over og eksisterende verk blir ikke tilgriset. Resultatet er et fantastisk byrom👍

2 Likes

http://www.bt.no/kultur/Vil-hindre-at-dette-skjer-igjen-3624993.html

Så for en stund tilbake at ER på Bergen kjøtt var malt over. Selv om denne var blitt tagget synes jeg det var trist.

De var fine alle de som var på Bergen Kjøtt. Det er mye som forsvinner for tiden. Dolk på Utekontakten er ødelagt, plasten er fjernet på Dolk og Pøbel på baksiden av kode så de ryker snart, alle som var i Østre Skostredet på Litteraturhuset sine vegger… Synes det er trist. De liver opp bybildet. Mange av motivene jeg har fotografert har blitt borte. Da er det jo kjekt å kunne se på dem på pcen eller på Instagram biblioteket :relaxed:

2 Likes

AFK er nå i Stavanger og skal male i Sandnes som en del av ‘Sandnes Art Trail’

Verkene under er fra Smaabyfestivalen i Flekkefjord (2016)



7 Likes

Får gode vibber fra AFK!

Enda mer fra AFK ( under production ). Denne gangen i Sandnes som en del av ‘Sandnes Art Trail’ gjennom Nuart Fesival og Reedprojects

4 Likes



11 Likes

Woho! Endelig en ny og kreativ stensil kunstner, not. Og om jeg ikke husker helt feil var dette samme karen som tjente en slant på Charlie Hebdo tragedien, ikke kult.

Mener han gir bort en del av inntekten fra trykk. Så veldig grisk kan han ikke være

3 Likes

Helt rett! Gav bort 45k ved sist release

1 Like

NICE. Dette må være det beste jeg har sett fra AFK - virker som han har hatt enorm progresjon med motiv og utførelse det siste året… Fantastisk motiv og mange forskjellig teknikker på stensilene! Ble virkelig imponert av AFK nå, på grensen til rørt :blush: !! Shit, jeg håper han fortsetter i denne stilen og fortesetter med progresjonen.

Så hyggelig. Både Reedprojects og Nuart har tatt AFK under vingen, og du kan forvente å se mer av han i fremtiden. Både når det gjelder trykk og mural’s :slight_smile:

1 Like

En liten smakebit! 12 color hand pulled silkscreen in production ( AFK )

3 Likes


1 Like

Cooking….