Ai Weiwei Artist’s Hand

Det var vel en del her inne på siden som hadde en slik. Om noen er interessert i å selge, send meg gjerne en pm!

1 Like

+1

Denne gikk for snaue 75.000 kr i dag hos Phillips

1 Like

Vel, hvis det er prisnivået nå så er jeg ute :grinning:

Jøss. Jeg har ikke så god peiling på slike auksjoner, har de virkelig underestimert?

1 Like

Veldig mange altfor lave estimater på mye, lokkepriser er vel et ord for det :slight_smile: Likevel, mange ting solgt for enorme summer. Greit KAWS sett:

Estimater på auksjoner skal gi selger et realistisk bilde av hva de kan forvente, samt at ikke virke avskrekkende for eventuelle kjøpere. Mye gikk både på og under estimat, men det er ikke uvanlig at man får gode resultater på auksjon sammenlignet med både forventinger og tidligere salg. Synes de gode auksjonshusene er rimelig gode på å sette estimater som gjør jobben sin.

2 Likes

Takk for svar!

Fortsatt mulig å få den til litt mindre sprø pris, tydeligvis. Blir spennende å se hvordan denne utvikler seg på noen år.

1 Like

Jeg kjøpte et eksemplar av skulpturen og jeg hadde akkurat sett dokumentaren “Brillo Box” og tenkte at kanskje det også skjer med Ai WeiWei sin skulptur. Så vi får vel svaret om ca 40 år… Jeg tenker at prisen på Artis`s han kan nå uante høyder. Uansett så er det et spennende kunst objekt fra den største kommersielle samtids kunsteren i verden for øyeblikket. Men jeg setter mer pris på maleriene jeg kjøpte av Carl Mannov og Mike Lo Presti for noen år tilbake…

Ja, det auksjonsresultatet var helt koko, men jeg har sett det før. Til og med for trykk som fremdeles er tilgjengelig fra source betaler folk dobbel og trippel pris.

Det var vell en veldedighets auksjon dette her, Så da syntes jeg det er hyggelig å se slike priser… ville vært synd om det da endte på «markedspris» :smiley:

1 Like

Ahh…det visste jeg ikke, men da er det ikke så uvanlig!

1 Like

Ok, så hvis noen selger til realistisk pris er jeg fremdeles veldig interessert.

Jeg håper det stemmer, men er du sikker? Jeg sitter og blar i katalogen for auksjonen, og jeg finner ingenting om veldedighet.

Nja, mulig jeg tar feil faktisk. Leste bare en Instagram post hvor resultatet sto og trodde det var veldedighet. Men blander kanskje med at det ble laget som en delvis veldedighets sak.

Angrer på at jeg ikke kjøpte denne ved drop… :unamused:

1 Like

Ved drop ble disse solgt på ebay og pengene gikk til veldedig formål. Salget i går er jeg ganske sikker på at gikk rett i lomma til en luring.

Mener at KAWS skrev noe på IG om at ene trykket hans der gikk til veldedighet, husker ikke helt på stående fot.

1 Like

Denne tråden ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.