Almås - Slottet i høstregn

Da har jeg fått en ny Almås på veggen. Hva synes dere? Jeg er meget meget fornøyd med å ha en ny norsk kunstner på veggen og tror at dem blir å øke i verdi med tiden. Har nå 4 motiver fra denne kunstneren og det kommer til å bli flere med tiden.

https://www.maletternummer.no/produkt/slottet-hostregn-5570cm-ex100/

Kan lite om denne kunstneren, men hvorfor tror du at bildene kommer til å stige?:slight_smile:

Hvorfor er et godt spørsmål. Jeg var på utstilling med denne kunstneren for ca 3 mnd siden og jeg har ikke sett lignende respons blandt publikum før. Fargebruken og den stilen han (Dem?) har skapte en stemning som var unik.

Jeg kjøpte et bilde på den utstillingen og det er skjeldent jeg har angret mere på at jeg ikke kjøpte flere.

Fikk heldigvis hjelp her på forumet til å finne igjen kunstneren. Jeg har handlet veldig mye D.G.A og trykk som har vært i en helt annen prisklasse og for meg er det ikke tvil om at denne kunsteren hører hjemme i samme prissjikte. Jeg tror og det bare er et tidsspørsmål før galleriene viser sin interesse og når dem skal ha sin del av kaken så øker prisene.

1 Like

Mulig du også vil like Dan Kitchener også

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10454928_678597638891651_6731995579710019304_o.jpg

5 Likes

Ooh, dette var flotte saker!

Motivene og fargebruken til Kitchener er helt klart noe jeg liker men det er den teknikken som Almås bruker som gjør at jeg har falt totalt for de bildene. Den palettkniv teknikken skaper en dybde i bildene som er vanskelig å få til med andre teknikker. Føler at der er en mye mere leken stil og fargene danser mere. Vanskelig å forklare, men tidligere i år kjøpte jeg en Push som jeg var veldig fornøyd med. Inntil jeg plasserte den på siden av denne i stua:
Push ble redusert til en anonym fargeklatt som begynnte å irritere meg. Jeg flyttet først dette bildet i min entre (som bildet er fra) Men det ble feil og den er nå tilbake i stuen. Jeg vurderte også å ta denne av blindramme og sette den inn i glassramme med et håp om at jeg kunne “tone ned” bildet for å få dem til å matche. Men endte heller med at jeg solgte Push i forrige uke :smiley:

Takker for godt og utfyllende svar;)

Jeg likte dette bildet utrolig godt! (det første i tråden altså)
Fargebruken er helt nydelig.
Hadde jeg bare hatt flere vegger i leiligheten…

Mal etter nummer? Hva er dette for noe!?

Du kan altså kjøpe motivet og ‘male’ det selv etter nummer?

Haha, det har jeg verken tid eller tolmodighet til i det hele tatt :slight_smile:
Men ja, dem lager og slike fargeleggingsfelt basert på deres maleri slik at folk kan male små versoner selv.

Blir selvsagt ikke det samme, men det er en interesang vri som jeg tror passer godt til dem som har tid og tolmodighet til å holde på med slik. Ser iallefall bedre ut en fargeleggings bøkerne som er så in for tiden.

Jeg holder meg til orginalene :smiley:

Hørte jeg noen si kitch?

1 Like