Anders Gjennestad aka Strøk - Hvem er denne kunstneren?

På bakgrunn av delingen til @Gooner87 i lanseringstråden (takk skal du ha!!) har jeg blitt mer oppmerksom på Anders Gjennestad. Synes noe av det han har laget ser meget spennende ut. Er dette en kunstner folk her kjenner til? :slight_smile:

Jeg ser i det jeg skal opprette denne tråden at han har faktisk vært litt omtalt tidligere, men ikke mye. Får et inntrykk av at han har havnet litt i skyggen av AFK/Pøbel her inne, men hadde kanskje fortjent mer oppmerksomhet?

Correct me if I’m wrong. :slight_smile:

Edit: Jeg kan jo være litt service-innstilt. Her er hjemmesiden til mannen;
https://www.andersgjennestad.com/

3 Likes

Har ikke sett noe av han før nå.
For min del så virker han kjempe god teknisk og sånne ting, men føler jeg har sett motivene 100 ganger før.

Mye mulig noe av det har væt sett før, men er det SÅ mye brukt? Kanskje jeg ikke ser det helt opplagte. :slight_smile:

Så kjapt igjennom Instagramen hans. Så første inntrykket mitt var at jeg har sett mye av de samme/lignende motiver på forskjellige Instagram kontoer. Så for meg var ikke dette noe spennende.
Men veldig teknisk dyktig :slightly_smiling_face:
Men dette er bare min mening :wink::slightly_smiling_face:

1 Like

Det er lov å ha egne meninger her :).

1 Like

Det er jo bra at folk har forskjellige meninger, ellers hadde verden vært kjedelig. Og kunst for den saks skyld :wink:

1 Like

Så ett verk på Urban Nation i Berlin når jeg var der i 2018. Fin stencil og skygge effekt. Å henge på de veggene der med mange andre er i mine øyne ett stort pluss tegn.

3 Likes

Strøk er en OG i det norske gatekunstmiljøet.

Dolk sin første utstilling i 2004 var sammen med Strøk i Bergen - «Dolk vs. Strøk» på Tilsammans.

Her er et gammelt intervju med Strøk og Dolk fra samme periode: graffiti.no - STRØK & DOLK intervju

Enig i at han fortjener mer oppmerksomhet!

6 Likes

La ut en post for en drøy uke siden angående utstillingen han har gjennom Vertical Gallery, det er ett ganske kjent galleri i Chicago, når det kommer til den urbane scenen. Så noe må han gjøre riktig! :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det er en stund siden jeg har vært innom kontoret. De nye lokalene vi tok over i år. Jeg har vært der lite men har hele tiden tenkt det som var på veggene er kult. Mer tenkte jeg ikke på det. Inntil i dag når jeg måtte hente en pakke…

Så joda. Det var jo noe kjent med det. Bygget er nytt her i Drammen. :joy:

5 Likes