Andy Warhol AP til 130’+

Ser at Blomqvist har dette trykket i nettauksjonen nå. Burde vel være en klassiker som noen her ønsker seg? Eller er prisen helt vill?

bilde

https://www.blomqvist.no/iphone/nettauksjon/nettobjekt/EL/Grafikk/315163

3 Likes

Dette er et kupp til nåværende pris om provenancen her er solid. Ville krevd papirarbeid fra tidligere eiere før jeg kjøpte uansett Warhol-trykk, og så forespurt Warhol-eksperter om hva de tror om dette.

Knappe to døgn igjen og ingen bud. Kjøpegruppen i Norge er vel liten, men likevel litt overrasket over at ingen er frempå enda…

de burde vise et bilde av signaturen og stempelet på baksiden av denne. I tillegg beskrevet i hvilken stand osv. Alt i alt en merkelig lite opplysende auksjon av et såpass kjent trykk.

1 Like

Står at det er «små overflatemerker». I tillegg mener Blomqvist at det er 23 AP, mens Internett mener 26…

Tror nok 26 er det korrekte. De er merket A-Z, dette er «N». Bildet står (løst) i en plexiramme, plexiglasset har noen riper og merker. Under direkte lys kaster de noen skygger på selve bildet. Det er også en lang, nesten usynlig «ripe» på skrå fra toppen mellom a og m i Campbell og nedover. Kan ha vært noe støv/skitt som er dratt over bildet og etterlatt et lite spor.

2 Likes

Skrev epost til Blomqvist og etterlyste dokumentasjonen og tilstandsrapport - ikke et ord i respons.

Som selger hadde jeg vært utrolig skuffet. Hva er det de tar salær for…?

4 Likes

Hvis noen her er med på budrunden, er min anbefaling å få avklart hvordan en ekte AP skal være nummerert og merket. Jeg har sett ekte nummererte, men ikke Ap. Og vil bare si at denne ser ikke riktig ut. Tenker da på signatur og merking bakpå trykket.

Neste mulige bud er 230’. Håper noen vet mer enn oss, hvis ikke begynner det å bli dyr gambling!