Anna Louise Andersen (NO) - Stories to be told - Soloutstilling

Gategalleriet vil ønske alle velkommen til vår første solo-utstilling noen gang med Anna Louise Andersen.

Stories to be told
Anna Louise Andersen (NO) - Solo-utstilling

Åpningsdag: 1. september kl. 19:00
Utstillingsperiode: 1. september - 18. september

Gategalleriet, Steinkjellergaten 9, 5003 Bergen

EVENTSIDE

Gategalleriet er stolte av å kunne annonsere “Stories to be told” - en soloutstilling med Anna Louise Andersen

Anna er inspirert av street art, pop art og moderne kunst. Arbeidene hennes involverer mange forskjellige medier som blant annet akryl og oljemaling. Hun arbeider i sitt studio på Hamar og i Sunne i Sverige. Selv om hun ikke er gatekunstner har Anna ved flere anledninger stilt ut sine verk på urban art utstillinger i Storbritannia og har bygget seg et godt omdømme blant publikum. Annas arbeider har havnet i private samlinger over hele Europa og Asia. Dette er henne første solo utstilling og vi gleder oss til å presentere hennes arbeider i Bergen.

“Stories to be told” viser kvinner med forskjellige historier. Noen er sterke, noen er svake, noen har attitude men alle har sin egen historie å fortelle. Anna eksperimenterer med forskjellige stiler og teknikker for å få fram et variert uttrykk til å fortelle historiene med.

“Utstillingen kretser rundt mennesket, i motiv – og i tematikk. Ved første øyekast kan de malte skikkelsene se «enkle» ut, men gjerne med et dypere budskap, være seg humor eller alvor. Forløpet mellom fortid, nåtid og fremtid på en gang viser seg samlet i denne utstillingen”

  • Anna Louise Andersen

Utstillingen åpner 1. september kl. 19:00. Som vanlig vil det bli forfriskninger, god musikk og hyggelig stemning. For salgskatalog eller mer info om utstillingen meld deg på Gategalleriets nyhetsbrev eller følg oss på facebook. For salgshenvendelser vennligst send oss en e-post til annalou@gategalleriet.no

Vi ser fram til å se dere der. Anna Louise vil være til stedet på åpningskvelden. Det vil holdes en vernissasje noen dager i forveien. Ønsker du å være der send oss en e-post. Det vil være begrenset plass

5 Likes

Denne her gleder jeg meg til. :+1:t2: har du noen flere bilder du kan avsløre?

Takk. venter litt med å legge ut bilder, men kan gi dere en liten sneakpeak på som kommer.

All that jazz - 100 x 120 cm

4 Likes

@Alsiwo, svarer deg her selv om du skrev i en annen tråd ang. preview katalog. Det kommer en når det nærmer seg ustillingsåpning til dem som har meldt seg på nyhetsbrevet.

Priser er ikke helt avgjort enda pr. bilde, men det kommer til å bli store bilder til hyggelige priser og det beste av alt, det er bare en av hver. Bildene ser fantastisk ut live og hvis man liker det man ser på skjermen bør man absolutt ta turen. Pris vil ligge i området 8000 - 20.000 avhengig av størrelse og vi jobber også med å få til et print.

Gledens å jobbe med en spennende og dyktig kunster!

1 Like

Dette var jo andre boller. Kjekt å se noe nytt.

Den dama er i alvorlig trøbbel da :slight_smile:

1 Like

Rå lekkert. Gleder meg til å se resten.

1 Like

Veldig spent på å se resten. Ser veldig spennende ut!

1 Like

Dette gleder jeg meg til, et friskt å meget positivt innspill Azid!! Bra jobba!

Er previewsheetet like rundtom hjørnet ?

I hope :slight_smile:

2 Likes

Ny smakebit på det som kommer.

Ikke navngitt enda - 120 x 100 cm

5 Likes

I forbindelse med utstillingen slipper AnnaLou sitt første trykk noen gang. ‘Other Stories’ er et Ink Jet print av originalen som er en del av utstillingen.

AnnaLou - Other Stories
Anna Louise Andersen

Ink jet Hahnemühle Photorag Ultra Smooth 305 gsm
Størrelse: 61 x 50 cm
Opplag: 30
År: 2016
Signert og nummerert av kunstner
Pris: 1.600 kr

Release 1. september i Gategalleriet. Online fra 2. sept.

Forhåndsbestilling begrenser seg til de 5 første som bestiller.

3 Likes

Legger ut en siste teaser her før åpningen. Dette er noen av bildene som kommer. Ønsker noen å se utstillingskatalogen så send meg en PM

1 Like

Lykke til med åpningen. Ser bra ut dette! Blir spennende å se en ny kunstner som kanskje ikke sorterer under den type kunst som Gategalleriet i utgangspunktet favnet om. Men, det er bare positivt.

Ser veldig bra ut, men virker som mange forskjellig skisser uten noen preg av kunsterisk identitet for å være en solo…

Ta gjerne å utdyp Bambi

Det siste bildet du postet, så kunne de ha vært laget av 8 forskjellige kunstnere…

1 Like

http://www.annalouiseandersen.com/?gallery=paintings-2

Det siste der…under portfolio…paintings…helt til høyre. “Byen”. Det var jo rått!!

1 Like

Det synes jeg er en fordel og gir utstillingen mer dybde. Anna eksperimenterer med mange forskjellige stilarter og plukke blant annet elementer i fra bl.a. streetart og mikser dette med andre fomer. Jeg tror du vil se en forskjell om du kommer innom utstillingen. Hun gjør mye mer enn det som blir vist på utstilligen og er ikke redd for å eksperimentere. Personlig synes jeg det er mer spennende enn visse kunstveggen-favoritter som finner sin greie og gjentar det i det uendelige.

2 Likes

Nå tilgjengelig online

AnnaLou - Other Stories
Anna Louise Andersen

Ink jet Hahnemühle Photorag Ultra Smooth 305 gsm
Størrelse: 61 x 50 cm
Opplag: 30
År: 2016
Signert og nummerert av kunstner
Pris: 1.600 kr

http://gategalleriet.bigcartel.com/product/annalou-other-stories

Takk til alle som overvar åpningen av utstillingen. Kvelden var magisk med god stemning, fine folk og fantastisk kunst!

Utstillingskatalogen kan dere se her:
http://bit.ly/2csPaRK

5 Likes

I morgen er det finissage for utstillingen og alle som hadde tenkt å stikke innom men ikke har rukket det har nå en siste sjanse før utstillingen tas ned. Det er spennende tider for Anna Louise, eller AnnaLou som hun blir kalt i London, for etter denne utstillingen flyr hun videre til New York. Så når hun slår igjennom der kan dere slå dere selv på brystet og si at ‘jeg oppdaget hun før hun ble berømt’!

Vi snakkes!

1 Like