Året er snart omme, så vi får dra igang denne tråden, som har nærmest blitt en årlig tradisjon her på Kunstveggen… ![]()
Hvilket kunstkjøp ble ditt høydepunkt i året som gikk?
Ha ei fredelig romjul og et godt nytt år venner.
Året er snart omme, så vi får dra igang denne tråden, som har nærmest blitt en årlig tradisjon her på Kunstveggen… ![]()
Hvilket kunstkjøp ble ditt høydepunkt i året som gikk?
Ha ei fredelig romjul og et godt nytt år venner.
Årets kjøp for min del blir nok både Tide - Bloom Trilogy som ble kjøpt helt på tampen, og Tide - Portait fra tidligere i år.
Ønsker alle medlemer en riktig god jul og et godt nytt år!![]()
Jeg hadde Howlett, Gihun og Gertsch på bucketlista, og fikk tak i trykk fra alle! (Selv om det finnes et par andre Gertsch-trykk høyere på lista)
Hva som er årets beste kjøp er vanskelig å velge. Har kjøpt kunstnere fra Danmark, Færøyene, Grønland, Østerrike, USA, Tyskland og Norge. Tar de to norske her, det som var det første kjøpet i 2025 Christopher Rådlund: Triptyk, templa på lerrets plater fra 2015 og det siste for året Sonja Krohn “Oppsigelsen”, lino/tresnitt fra 1984.
For meg blir det faktisk årets eneste kjøp (og usikker på om det gjelder da det ble kjøpt i 2024 men kom i posten 2025)
Også litt usikker på om det er et godt kjøp😂
Oy denne likte jeg ![]()
Helt klart denne for meg - om ikke prismessig, så hvertfall samlingsmessig - har hatt denne på bucket-listen lenge. Kjøpt fra et meget hyggelig medlem her inne. Dran - I Love You ![]()
Årets kjøp for min del blir nok dette maleriet av Brian Lister Kansiime som jeg kjøpte natt til lørdag en kveld i 2025 jeg var på fylla ![]()
For meg må dette være årets kjøp. Var hos dolk for å hente noe jeg hadde kjøpt i mai. Da jeg kom inn i studioet hans hang denne på veggen sammen et par andre andre tilsvarende. Jeg ble helt forelsket. Har aldri sett noe lignende. Nå må jeg bare bygge ut huset så jeg får plass til det🥰
En original blyantstegning av Sverre Malling ble årets kjøp for meg. Sverre Malling «Tales from the hollow log» 2010:
På en fin andreplass er ett flott oljemaleri fra Ørnulf Opdahl fra 1994 (uten tittel). Denne har ikke hatt ramme på 31 år og denne lyse eikerammen gir verket ett helt nytt uttrykk:
Tre det må være de her to
Guttestreker - Human Mass Of Destruction og Martin Whatson - The first Cradle HF
Fin
Forøvrig så vil jeg bare si at til tross for inflasjon, høy rente og stigende priser på absolutt alle nødvendigheter, er denne “årets beste” tråden noe av den råeste kvalitetsmessige jeg har sett! Har lyst på bortimot ALT dere andre her har kjøpt
Dolken til @Mork er helt ellevill, @Phly sin Invader, @Alinoe ‘s Pejac, @jbroks sin Dran, @tagmed sin Tide bare for å nevne et par! ![]()
helt galemathias! Gratulerer folkens og godt nytt år ![]()
![]()
Det har vært mange år med (kunst)tørke for min del. Heldigvis har det ikke blitt lansert så mye spennende de siste årene, så føler ikke jeg har gått glipp av så mye. Prisene har også falt over hele fjøla, så jeg fikk nå i 2025 endelig anledning til å slå til på to store verk av kunstnere jeg har ønsket meg lenge.
DHL stod på døra 30. desember med disse to kassene:
En fra Frankrike og en fra Afrika.
Det er strengt tatt den største bakerst som for meg er årets (tiårets) kjøp. DHL klarte derimot å bytte om på to verk når de hentet hos kunstneren i Afrika. De har levert meg et bilde som egentlig skulle til UK. Jeg legger derfor ikke ut bilde av det før jeg vet om jeg får beholder det som var inni, eller om det jeg egentlig bestilte dukker opp og jeg må bytte.
Så da får jeg poste det «minste» verket her i denne tråden.
Cecile Plaisance - Nun & Baby: