Art for Gaza

Www.artforgaza.com er en online kunstauksjon, med bidrag fra kunstnere fra hele verden. Her finner du mye fin kunst, og alle pengene fra auksjonen går til proteseverkstedet i Gaza, The Artificial Limbs and Polio Center (ALPC).
Auksjonen varer til 20. desember, og det kommer stadig nye kunstverk som legges til auksjonen.
Følg oss også på Instagram: @artforgaza

5 Likes

Veldig bra inititativ, men bør dere ikke ha tatt bort minsteprisen på verkene? Er nok flere verk som hadde fått bud fremfor kun 30/76 til nå. Litt bør jo være bedre enn ingenting? Stusset også litt på estimert verdi som er høyere enn hva enkelte av kunstnerne selger verkene sine for, f.eks Dish. Verdien dere har satt på verket som ligger ute er høyere enn hva hun selv selger det på sin side. Dette er jo misvisende

1 Like

Minstepris er sunt, med tanke på at kunstnerne er opptatt av at kunstverkene deres ikke skal gå på billigsalg. Når det gjelder verdien, kommer jo dette an på verdien på euroen, så dette kan jo variere, men dette er estimerte priser. Minstebudet er halvparten av dette, jeg vil påstå at det er ganske gode priser

2 Likes

Men igjen, så er dette en veldedighet auksjon, hvor pengene skal gå til et god formål. Hva har det å si hvis noe skulle gå «billig»? Bedre at det går «billig» og til en god sak, enn at det ikke kommer bud i det hele tatt. Hvis kunstnerne var redde for det, så burde dem vel ikke donert bort bildene i utgangspunktet. Blir feil fokus syns nå jeg, når det i utgangspunktet skulle gå til en god sak.

2 Likes

Som sagt mener jeg halv pris av verdien er billig, uten at det er et poeng for meg at folk skal få billig kunst… At kunstnere donerer et bilde, betyr ikke at man skal kunne kjøpe det for en slikk og ingenting, det har jo fortsatt en verdi. Hvis vi gjør det, ender vi kanskje opp med at kunstnere ikke ønsker å donere til slike auksjoner, og det er det jo ingen som ønsker. Her har vi det jeg mener er det beste av begge verdener, du kan få tak i kunst fra norske og internasjonale kunstnere, potensielt til halv pris, men forhåpentligvis til full pris, slik at saken får alle pengene kunstverkene faktisk er verdt.

3 Likes