Art glass / Kunstglass / GroGlass

Rammet inn noen bilder hvor det ble litt rot med det som ble levert vs bestilt.

Lurer på hvordan man sikkert kan se forskjell på at det er rammet inn med UV70 glass kontra vanlig glass?

Pleier å være merket bakpå. Ikke alltid, men som regel. Ellers ser man det på gjenskinn i glasset :slight_smile:

Lys med mobillommelykten på glasset. Grønnskjær=Artglass

Vanlig glass er veldig grønt det også.

Som Elo sier så vil skarpe lyskilder gi grønn refleksjon, float glass (vanlig glass) gir vanligvis ikke det selv om jeg ikke skal påstå at det ikke skjer. Så kan du stille deg opp foran bildet. Ser du din egen refleksjon klart er det ikke UV70 glass. Med UV70 og høyere må du titte ekstra nøye hvis du i det hele tatt kan se refleksjon og du kan ikke avgjøre hvem som er i refleksjonen, noe du kan ved float/ UV40/AR40

Tusen takk for svarene deres. Ble litt klokere av dem :wink:

For spessielt interreserte i glass så besøk gjerne hjemmesiden og/eller les brosjyren til GroGlass.

De holder til i Latvia og lager store mengder av glasset som brukes rundtomkring i verden.

Hjemmeside: The home of transparency - GroGlass

Brosjyre: Artglass_for_Picture_Framing.pdf (805,0 KB)

1 Like

Er det stor forskjell på GroGlass og Tru Vue med tanke på AR/UV ?

Glassene med antirefleks og UV70 beskyttelse er ganske like. Gjerne forskjellig farge i refleksjonene.

Hei alle sammen
Trenger litt råd med tanke på at det første innramming og null peiling og glass.

Fikk innrammet endel verk med UV70/AR glass. Det er klistret Tru Vue bak, men ingen detaljer om glasset.

Det er et vindu bak og her er bilder med gardiner trukket fra og til. Står både rett foran bilde og litt på siden og helt på siden

Er det forventet refleksjon fra AR glass eller må jeg bruke anti refleks briller?
Vil bare nevne at det er mer refleksjon enn det bildene viser.

Glassene er ikke refleksfrie, men refleksdempende. Nå skal det sies at jeg ikke har sett de ypperste glassene, men det som folk refererer til som kunstglass har noe refleks. De skarpe lyskildene som lamper eller skarpt dagslys ser man i glasset, men lyset sprer seg ikke utover slik det gjør i float glass. I tillegg så blir det mer refleksjon jo skarpere betraktningsvinkel. Den grønne refleksjonen avslører at det er kunstglass, men det er forskjell mellom leverandører

1 Like

Dette har også artglass, uv 70. Ser veldig stor forskjell når du står rett foran og ser rett på bildet. Kontra andre bilder jeg har med floatglass.

1 Like

Takk :pray: