Auksjoner

@azidops

Du sier:

« Det er viktig at trådstarer følger opp auksjonstråder når det nærmer seg auksjonsslutt. Det ble ikke gjort denne gang. Blir det slik framover må det tas en vurdering om det kan kjøres auksjoner på KV.«

Så lukkes tråden… (etter at den midlertidig ble åpnet for at du kunne si dette.)

Men…

Finnes det noen offisielle og kommuniserte regler for hvordan auksjoner skal gjennomføres på KV slik at alle kan vite hvilke spilleregler som skal følges?

Slik at vi slipper synsing og meninger etterpå istedenfor før…

Ikke som jeg kjenner til. Det er først i det siste at det har vært noe særlig auksjonsaktivitet og man har latt TS få bestemme sine egne regler. Jeg synes det er naturlig at man krever at TS følger opp sine egne auksjoner og er auksjonarius for å unngå krangling i etterkant. I denne situasjonen kunne det fort blitt krangling. Man trenger en dommer i slike situasjoner og da er det naturlig at TS tar på seg en slik rolle.

I dette tilfellet oppstod det en situasjon da forum-algoritmen stanset en ny bruker fordi hun skrev og postet for raskt, noe som er satt opp for å unngå boter som spammer.

Det er imidlertid fornuftig at KV setter opp et rammeverk for dette slik at man har en felles forståelse for hvordan en auksjon skal foregå. Slik det er nå så har folk kopiert mitt oppsett fra Gategalleriet, som forsåvidt er greit nok, men det bør offentliggjøres en standard.

Admins følger opp dette. Greit med noen transparente og like regler for alle auksjoner.

4 Likes