Ja. Minimumsbudet er ca halv pris av releaseprisen pÄ disse fra 2019. (1700 gbp)
Gikk for 30.000 + salĂŠr ![]()
HĂžstens nettauksjon hos GWPA har startet
Et av tidenes(?) mest spennende norske auksjoner i dag
Ja det blir interessant Ä se hvor den havner og til hvilken pris. For Nasjonalmuseet sin del er det vel budsjettert ca 10 mill til innkjÞp i Är og det holder ikke i nÊrheten hvis de skal vÊre med her. Da mÄ de grave dypt eller hÄpe pÄ donasjoner el.
Er det noe som kjenner prisantydningen?
14 millioner
Gikk til slutt for 36 pluss salÊr, sÄ 45 mnok!
Hvem pÄ Kunstveggen plukket det opp?
Fingercut kanskje? Slipper mva og skatteetaten her i alle fall ![]()
Med ett eller to unntak er det ingenting her som treffer meg. Noe som er vanlig for bildene som presenteres pÄ forumet. Alt virker overfladisk, som dekor, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjÞre av meg.
⊠nĂ„r vault sales ikke lenger funkerâŠâŠ
https://www.christies.com/en/lot/lot-6525277?ldp_breadcrumb=back
Sitatramme
Rikshospitalet selger sitt verk av en av indias stÞrste kunstnere, Maqbool Fida Husain pÄ auksjon hos Christie`s. Maleriet var en gave fra Leon Elias Volodarsky til sykehuset i 1964.
Maleriet hang i en korridor pÄ en forskningsavdeling pÄ sykehuset som Dagens NÊringslivs video forteller.
Det spÞrsmÄlet jeg stiller meg, er det fornuftig av en statlig institusjon Ä selge unna kunst og gaver. Kapitalen de fÄr inn for dette salget blir Ä gÄ til forsknigsutstyr og prosjekt samarbeid med Ukraina og ikke ny kunst. Regner med maleriet var gitt for Ä glede ansatte og pasienter, plastringen var svÊrt lite optimal i sÄ hensende. Har brukt en del mÄneder i min barndom som pasient pÄ Rikshospitalet og kan virkelig skrive unner pÄ kunst gjÞr noe positivt med deg i lange slitsomme dager - husker spesielt godt Lars Ellings skulpturer av gamle Tandberg bÄndspiller formet som aper pÄ barneavdelingen.
Skanfil prÞver seg pÄ en Street Ark auksjon.
Mistenker at alt kommer fra samme samling her.
annonserer at de er Norges stÞrste auksjonshus ogsÄ. Stemmer det?
Tror det faktisk stemmer. Proff.no viser en omsetning pÄ 187 millioner for 2023.
Merk at de nok ikke er i nÊrheten av Ä vÊre stÞrst innenfor «kunst», de er svÊre pÄ andre samlerkategorier som sedler, mynter, frimerker etc.